صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۷۰۷

نایاک: از تغییر رژیم در ایران حمایت می‌کنیم

در حالی که حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا و متحدانش از اغتشاشات ضدایرانی ادامه دارد، «شورای ملی ایرانیان آمریکا» معروف به «نایاک»با انتشار یک بیانیه از «تغییر رژیم در ایران» حمایت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، نایاک با انتشار یک بیانیه که در صفحه توییتر رسمی آن هم منتشر شده، خواستار براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

 «شورای ملی ایرانیان آمریکا» (نایاک) در بیانیه خود از اغتشاشات در ایران حمایت کرده و همزمان مدعی شده که «تغییر رژیم» در ایران، خواسته مردم ایران است.

 

در بیانیه این شورا آمده است: «ما از درخواست‌ها برای تغییر رژیم که رهبری آن برعهده مردم داخل باشد حمایت می‌کنیم و این حق بنیادین آنها است که درباره آینده خودشان تصمیم گیری کنند».

 

شورای ملی ایرانیان آمریکا که از سال ۲۰۰۲ تاسیس شده، اشاره‌ای به فعالیت‌های چند دهه‌ای خود تا به امروز و حمایت از آنچه اصلاحات خوانده کرده و تصریح کرد: «نایاک وقتی ایرانی‌ها خواستار اصلاحات شده بودند از آنها حمایت کرد و امروز وقتی آنها خواستار پایان جمهوری اسلامی هستند (هم از این موضوع حمایت می‌کند)».

 

حمایت نایاک از اغتشاشات و درخواست براندازی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی مطرح شده که این شورای مستقر در پایتخت آمریکا مدعی بوده که به دنبال «بهبود درک متقابل ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها» است. 

 

این نهاد مستقر در واشنگتن دی سی طی سالیان گذشته بارها در مواردی از قبیل حمایت از توافق هسته‌ای برجام خبرساز شده و برخی وابستگان به لابی‌های رژیم صهیونیستی در آمریکا و همچنین رسانه‌های سعودی مخالف جمهوری اسلامی ایران نایاک را «لابی حامی ایران» خوانده بودند.

 

بنا بر ادعاهای رسانه‌های مختلف مخالف جمهوری اسلامی ایران، اعضای نایاک از قبیل «تریتا پارسی» مدیر سابق این شورا نقش مهمی در زمینه توافق هسته‌ای برجام ایفا کردند.

 

شهریور ماه سال ۱۳۹۵ بود که در همین فضا، شبکه «العربیه» در واکنش به مقاله محمدجواد ظریف وزیر خارجه وقت ایران در نشریه نیویورک تایمز، مدعی شده مقاله‌های وزیر خارجه ایران و دیگر اساتید دانشگاه و تحلیلگران ایرانی برای به فراموش سپردن آنچه حملات خونبار ایران در سراسر جهان توصیف کرده در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود.

 

در ادعای العربیه آمده است که ظریف نقش اساسی در تأسیس بزرگترین لابی حامی ایران در آمریکا «شورای ملی ایرانیان آمریکا»‌ دارد.

 

این رسانه سعودی افزود، نایاک یکی از فعالترین لابی‌های ایرانی برای دفاع از سیاست‌های تهران در غرب بازی می‌کند و نقش لابی‌های ایرانی در آمریکا از زمانی که ظریف به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل انتخاب شد افزایش پیدا کرده است. / فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: