صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۰۶
  • سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
  • Tuesday 18 April 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 03
کد خبر: ۱۶۶۷۶۸

درآمد ۱۱۵ میلیارد دلار‌ی عراق از صادرات نفت خام در ۲۰۲۲

وزیر نفت عراق اعلام کرد که مجموع عواید این کشور از صادرات نفت خام در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از موازین نیوز، «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق و معاون امور انرژی نخست وزیر این کشور امروز سه شنبه اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، مجموع عواید حاصل از صادرات نفت خام عراق در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار بوده است.

عبدالغنی در بیانیه‌ای گفت:  میزان صادرات نفت خام بیش از یک میلیارد و ۲۰۹ میلیون بشکه و برآیند نهایی نرخ صادرات روزانه نفت تقریبا سه میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز بوده است.

وی افزود: این میزان صادرات بر اساس مطالعات بازار نفت شرکت‌های ملیت‌های مختلف از جمله چینی، هندی، کره جنوبی، ترک، یونانی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی، اسپانیایی و هلندی و همچنین شرکت‌های عربی اعلام شده است.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی  عراق هم امروز سه شنبه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ میلیارد لیتر بنزین به جایگاه‌های سوخت این کشور عرضه شده است.

این شرکت در آماری برای سال گذشته که امروز منتشر کرد، گفت: مقدارهای  بنزین عرضه شده به تمام استان‌های عراق در سال ۲۰۲۲ در انواع مختلف عادی، بهبودیافته، اکتان بالا و سوپر بیش از ۱۰ و نیم میلیارد لیتر بوده است.

مقادیر نفت سفید عرضه شده در عراق هم طی سال میلادی گذشته بیش از یک و نیم میلیارد لیتر و در مورد نفت گاز تقریباً نُه و نیم میلیارد لیتر بوده است.

این شرکت ادامه داد: نفت کوره عرضه شده در هر دو نوع (بهبود و معمولی) بیش از ۱۱ میلیارد لیتر و سوخت هواپیمایی نیز نظامی، تقریبا (۲۰) میلیون لیتر و غیرنظامی تقریبا (۱۸۸) میلیون لیتر بوده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: