صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۱۴۹

شرایط اقتصادی استانبول چطور است؟

همیشه گزینه‌ سفر خارجی بین مردم بسیار محبوب بوده است. با این حال، مسائل و معضلات زیادی در مسیر این گزینه قرار دارد. از جمله این مسائل می‌توانیم به مشکلات مالی و مسائلی از این قبیل اشاره کنیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ همیشه گزینه‌ سفر خارجی بین مردم بسیار محبوب بوده است. با این حال، مسائل و معضلات زیادی در مسیر این گزینه قرار دارد. از جمله این مسائل می‌توانیم به مشکلات مالی و مسائلی از این قبیل اشاره کنیم. به خاطر چنین مسائلی، معمولا مردم ترجیح می‌دهند که حتی در سفر خارجی نیز مقصدی نزدیک به ایران را انتخاب کنند. در میان کشورهای همسایه ایران، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و ... جزو کشورهایی اند که مسافران و توریست‌های زیادی را از کشور ما جذب می‌کنند.

 

 با این حال، نرخ جذب گردشگر در همه این کشورها یکسان نیست و با هم متفاوت است. در حال حاضر، حداکثر جذب گردشگران ایرانی در خاورمیانه، توسط کشور ترکیه رخ می‌دهد. ترکیه، این کشور دوست و همسایه ما، مکانی بسیار مناسب برای یک سفر گردشگری-تفریحی خوب است. همچنین از نظر فرهنگی کشور ترکیه شباهت زیادی به کشور ما دارد و به همین دلیل، شما در ترکیه به میزان کمتری احساس غربت و تنهایی خواهید کرد. به تمام دلایلی که گفتیم، ترکیه محبوبیت زیادی در بین گردشگران ایرانی دارد.

 

در میان شهرهای ترکیه نیز استانبول مجددا جایگاه خاصی بین گردشگران ایرانی دارد. درصورتی که درمورد مسائلی مانند شرایط اقتصادی استانبول، دیدنی‌های استانبول و ... سوالاتی دارید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. همچنین، درصورتی که قصد خرید بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران را دارید، می‌توانید همین الان به وب‌سایت مجموعه ما مراجعه کرده و بلیط موردنظر خود را رزرو کنید.

 

از دیدنی‌های استانبول چه چیزهایی می‌دانید؟

استانبول شاید یکی از جالب‌ترین شهرهایی باشد که می‌توانید در طول عمرتان ببینید. این شهر ترکیبی از چندین عنصر مختلف است. روح معماری اروپایی در جای جای این شهر دیده می‌شود. با این حال، همچنان هم آثاری از روح آسیایی در این شهر دیده می‌شود. درواقع، می‌توانیم بگوییم که استانبول مرزی بین اروپا و آسیا به شمار می‌رود. چیزی در میانه این دو. درنتیجه، درصورتی که قصد دارید هم از زیبایی‌های اروپا لذت ببرید و هم از فضای فرهنگی آسیا دور نشوید، شاید استانبول یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

مکان‌های دیدنی استانبول به طرز شگفت‌آوری بسیار زیادند. مدت‌ها زمان لازم است که فردی بتواند همه جاهای دیدنی این شهر را ببیند. چه بسا بتوانیم ادعا کنیم که شاید یک نفر هیچوقت نتواند همه جاهای دیدنی این شهر تماشایی را ببیند. در ادامه، برخی از این مکان‌ها را بررسی می‌کنیم. اولین موردی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، کلیسای چورا است.

 

این کلیسا معماری بسیار شگفت‌انگیزی دارد که به دوره بیزانس بازمی‌گردد. تا قبل از ورود اسلام در قرن 16 میلادی به این ناحیه، این کلیسا به عنوان کلیسا استفاده می‌شد. با ورود اسلام به ترکیه و این شهر، این کلیسا توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شد. نکته شگفت‌انگیز کلیسای چورا، تزئینات ارزشمند و زیبای دیوارهای این بنا هستند. مورد بعدی در لیست ما، مسجد رستم پاشاست. همانطور که از نام این مسجد نیز پیداست، ساخت آن به دستور رستم پاشا صورت گرفت.

 

نقاشی‌ها و ترسیمات روی دیوار این بنا نمای بسیار زیبایی به آن داده‌اند. این نقش‌ها تا حد زیادی از ترکیبات گیاهی مانند گل‌های میخک، مینا، لاله، زنبق و ... تشکیل شده اند. همچنین طراحی‌های داخلی مانند ستون‌ها و ... نیز کاملا منحصر به همین مسجدند. از دیگر بناهای معروف این شهر، می‌توانیم به مسجد سلیمانیه اشاره کنیم. این مسجد در قرن 16 میلادی و به دستور سلطان سلیمان اول ساخته شد. امروزه مسجد سلیمانیه یکی از مهم‌ترین نمادهای نوین استانبول به شمار می‌رود.

 

دیدنی‌های طبیعی استانبول

استانبول علاوه بر دیدنی‌های مصنوعی، دیدنی‌های طبیعی بسیار زیادی نیز دارد. از جمله این موارد می‌توانیم به تنگه بسفر اشاره کنیم. تنگه بسفر پیوندی است که می‌تواند آسیا را به اروپا متصل کند. این تنگه نوعی پل است که دریای سیاه را به دریای مرمر متصل می‌کند. در مجاورت ناحیه باریک این تنگه، شهر استانبول قرار دارد. شما می‌توانید با قایق در این تنگه حرکت کنید و از تماشای صحنه‌های زیبای تنگه بسفر لذت ببرید. همچنین سایر تفریحات آبی مانند موج سواری، سرفینگ و ... نیز در این ناحیه انجام می‌شوند.

گزینه بعدی از بین جاذبه‌های طبیعی و نیمه طبیعی، تپه پیر لوتی استانبول است. اگر به دنبال مکانی می‌گردید که بتوانید از جمعیت دور باشید و در کنجی از تنهایی خود در محیطی طبیعی لذت ببرید، این تپه زیبا، بر بالای خود سفره‌خانه‌ای دارد که پذیرای مسافرین محترم و گردشگران عزیز است. از بالای این تپه، می‌توانید منظره زیبای شهر را زیر پای خود ببینید. همچنین اگر از طرفداران قهوه و چای هستید، سفره خانه بالای این تپه مکانی بسیار مناسب برای شما خواهد بود. همچنین، فضای سبز اطراف گزینه بسیار خوبی برای گردش شما خواهد بود.

 

شرایط اقتصادی ترکیه چطور است؟

شرایط اقتصادی ترکیه نسبتا مناسب است. با وجود اینکه لیر ترکیه دچار سقوط شده و مشکلاتی از این قبیل در ترکیه وجود دارد، باز هم شرایط اقتصادی این کشور مناسب است. درصورتی که قصد خرید سوغاتی یا کالای خاصی را داشته باشید، کشور ترکیه به صورت کلی می‌تواند مقصد مناسبی برای شما باشد. از نظر قیمت نیز ترکیه نسبتا کشور مناسبی است؛ نه به قدری لوکس و لاکچری است که سفر شما سنگین و غیرمنطقی شود و نه به قدری بی‌کیفیت است که سفر خوبی را تجربه نکنید. بنابراین درصورتی که به دنبال کشوری می‌گردید که بتواند تجربه سفری مناسب اما باکیفیت را برای شما رقم بزند، ترکیه گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. چنانچه که هنوز درمورد مسائلی مانند بلیط تهران استانبول یا بلیط استانبول به تهران سوالاتی دارید، می‌توانید به قسمت پشتیبانی مجموعه ما مراجعه کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: