صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۲۰۰
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

اظهارت رئیس صندوق بازنشستگی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند.

به گزارش راهبرد معاصر، نعمت‌الله ترکی بر اهمیت برنامه‌محوری در مجموعه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد و گفت: پتروشیمی جم یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دارایی‌های صندوق بازنشستگی کشوری است و حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای آن جهت افزایش سودآوری قابل بررسی و پیگیری است.

 

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بر ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد و اظهار داشت: پروژه‌های فعلی باید با تلاش بیشتر، تامین مالی، رفع موانع و دقت بالا، به سمت اجرایی شدن هدایت شوند.

 

وی با بیان اینکه «صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پیشران و اثرگذار در دنیا است و بسیاری از کشورها آرزوی داشتن چنین صنعتی را دارند» گفت: پتروشیمی صنعتی است که در حوزه های مختلف نیز نقش آفرین است و محصولات متنوعی را با کاربردهای متعدد تولید می کند و از همین رو یکی از صنایع مهمی است که خوشبختانه صندوق بازنشستگی کشوری از آن بهره مند است؛ بنابراین سیاست گذاری درست، برنامه ریزی دقیق و هدفمند بودن برای افزایش سودآوری از جمله اهدافی است که در صنایع پتروشیمی باید دنبال شود.

 

ترکی در ادامه به ضرورت تدوین برنامه‌ استراتژیک صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی جم، با بدنه کارشناسی متخصص، در کمترین زمان ممکن، برنامه راهبردی پیشنهادی را تدوین و جهت تصویب به کمیته پروژه‌های صندوق ارسال کنند تا هر چه زودتر برنامه‌ریزی‌های کلان و سود ده در این مجموعه طراحی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه «صندوق در دو یا سه بخش از جمله فولاد و پتروشیمی می توانست درست و براساس برنامه ریزی کارشناسی و دقیق عمل کند تا نیاز امروز صندوق را تا حدی برطرف کند» گفت: صندوق باید وابستگی خود را به دولت کاهش دهد و تنها راه برای این کار تجدید نظر در سیاست گذاری و برنامه ریزی های حوزه اقتصادی است.

 

ترکی تصریح کرد: درحال حاضر ماهانه بیش از ۱۷هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می شود که ۹۰درصد یا بیشتر از آن را دولت تامین می کند. ضمن اینکه دولت نمی تواند هر ساله ۱۰ درصد، ۲۰درصد یا بیشتر هم به آن اضافه کند. بنابراین صندوق باید در یک برنامه ۵ساله دقیق و کارشناسی در حوزه اقتصادی خود تحول ایجاد کند و سهم این بخش را از منابع حقوق بازنشستگان به شدت افزایش دهد تا پاسخگوی نیازهای آتی بازنشستگان باشد.

 

در این نشست، علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، بر اهمیت نگرش استراتژیک به پروژ‌های فعلی و آتی این هلدینگ تاکید کرد و گفت: تمام سرمایه‌گذاری‌های گروه وصندوق بر محور افزایش بازدهی و سودآوری پایدار استوار است و تنها از پروژه‌هایی حمایت می‌شود که سودآوری منطقی و قطعی برای سهامداران داشته باشند.

 

وی از تدوین برنامه‌ زمان‌بندی پروژه‌های فعلی شرکت‌های تابعه خبر داد و اظهار داشت: برنامه مجموعه و صندوق بر این است که با شیوه‌های مختلف از جمله تامین مالی، تسهیل‌گری، رایزنی‌ با نهادها وغیره مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها برطرف شوند و در کمترین زمان ممکن پروژه‌های ناتمام به مرحله بهره‌برداری برسند.

 

در ابتدای این نشست، رحیم قنبریان مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، گزارشی از وضعیت فعلی پروژه‌ها و موانع و مشکلات موجود ارائه کرد. همچنین مدیران هر یک شرکت های تابعه پتروشیمی جم گزارش کوتاهی از شرایط کنونی و فعالیت های خود ارائه کردند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
احمد علی
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
پس آن پولی که در طول خدمت از آن ها کسر می شود چی !
ناشناس
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام آقای ترکی لطفاً از معاونت محترم فنی بخواهید علت عدم اعمال فوق العاده ایثارگری برای افرادی که در سالهای دفاع مقدس از طریق جهاد به جبهه ها جنگ اعزام شده بودند و کمترازسه ماه در جبهه حضور داشتند چیست؟چرا در مورد محاسبه سابقه جبهه افراد اعزام شده از«جهاد» تصویب‌نامه شماره ۵۱۷۰۰/ت۱۵۷۴۴هیئت محترم وزیران اعمال میشود درحالیکه تصویب‌نامه درباره غیر«جهاد» می‌باشد لطفاً رسیدگی فرمایید.
فریده
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
سلام
جناب آقای ترکی
بازنشسته سی سال به دولت خدمت کرده کسر حقوق برا بازنشستگی داده با این حقوق بخور نمیر نمیتونه گذران زندگی کنه فرزند دم بخت داره نوه داره سفرش کوچیک شده جلو بچهاش خحالت میکشه
نود درصدشون کمک مالی وشغل دوم ندارن با این حقوق وگرانی من که شرمنده بچهام شدم
درک کنید لطفا
فخرالسادات خادم الهادی
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
سلام به خدا دیگه نمدونیم داد پیش کی بیاریم بچه ها بیکار ووضع اقتصاد گرونی ما بازنشست شدیم که استراحت کنیم با بچه های بزرگ تو خونه کم اوردیم ی فکر برا کار این جوانان بکنید تا برن سر زندگیشون ما حقوقمون کمه کفاف زندگی نمده
ناشناس
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
مدیریت محترم سازمان بازنشستگی کشوری باسلام خسته نباشید تا کی احکام بازنشستگی بهداشتدرمان ۱۵درصد درصد اجرای می شود واقعا خسته شدم نه از احکام معلوم است نه از پول باسپاس بازنشته بهداشتدرمان سعیدی برادر دوشهید جانباز
ناشناس
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
لطفا دیون سال ۹۹ ( شش ماه ) تقریبا ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال ناقابل طلب بازنشستگان وزارت بهداشت همچنین اجرای حکم کارگزینی ۱۵ درصد بازنشستگان وزارت خانه فوق راتاکنون پرداخت نشده منت برسر بازنشستگان بزارید وحقشان راپرداخت نمائید .
ناشناس
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
آقای ترکی فقط یکطرفه حرف و شعار نده ،یه بار هم یه فراخوان بده و از بازنشستگان دعوت کنید تا مشکلاتشون رو مطرح کنند ما میدونیم شما صدها شرکت و موسسه و..سودآور دارید ولی دریغ از خدمات صحیح و اصولی به بازنشستگآن .نمونه اش بیمه مزخرف آتیه سوزان که بدترین بیمه است .
بازنشسته
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
سلام آقای ترکی این ۱۵درصد علوم پزشکی چی شد حکم اجرا میشه در سال ۱۴۰۱ چون حکم رو سایت هنوز ۱۴۰۰ میباشد و۱۴۰۱ در حال پایان
حسین
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
باسلام
اقای ترکی پس نتیجه سخنانان جنابعالی این است نباید افزایش حقوق باشد
اصلا چرا حقوق باید داده بشود؟؟؟
قطعا پروژه مانند کارخانجات دیگر ضرر ده خواهد شد
اصلا
چرا باید کسیکه ۳۰ سال حقوق گرفته بعداز بازنشستگی حقوق ماهیانه پرداخت
شود
بیمه و مالیات داده به جهنم !!
بهترین فکر این است تا ۷ سال دیگر با ترحم به قشر بازنشسته فقط حقوق بخور ونمیر پرداخت بشه
تازه بازکشستگان باید از این ایده جدید سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و قدردان و ممنون باشند
چون نگفت بازنشستگان را از قید حیات راحت کنید
خسته نباشی
کادردرمان
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
سی سال ازحقوق کسرشده منت نزاریدبفکرحکمهای سال۱۴۰۰درمان باشیدکه۱۹ماهه امروزوفردامی کنیدعمل لازم است داستان بس است