صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 07
کد خبر: ۱۶۷۲۰۴

بخش خدمات عمومی آلمان در آستانه اعتصاب فراگیر

اتحادیه‌های کارگری و خدمات عمومی در آلمان در آستانه دور جدید چانه زنی‌ها با کارفرمایان بر سر افزایش دستمزدها تهدید کرده‌اند که در صورت نپذیرفته شدن خواسته آن‌ها اعتصاب را در دستور کار قرار می‌دهند.

به گزارش راهبرد معاصر، اتحادیه های کارگری در آلمان خواهان 10.5 درصد درآمد بیشتر هستند و شهرداری ها آن را غیرقابل قبول می دانند . حدود 2.5 میلیون کارمند حالا تهدید کرده‌اند که اعتصاب کرده و کار را متوقف می کنند.

 

در آستانه چانه زنی جمعی برای بخش عمومی در سطح فدرال و محلی، اولریش سیلبرباخ، رئیس انجمن کارمندان دولت dbb، تهدید به توقف های عمده و اعتصاب در کار کرده است. سیلبرباخ به راینیشه پست گفت: آنگونه که من اظهارات کارفرمایان را تفسیر می‌کنم، چاره ای جز اعتصاب‌های هشداردهنده اجباری دیده نمی شود. وی افزود: چون اگر آنها به ترمز زدن ادامه دهند اعتصابات منطقه‌ای بعید نیست. سپس واقعاً اوضاع ناراحت کننده می شود.

 

در 24 ژانویه، dbb و ver.di چانه زنی جمعی را برای حدود 2.5 میلیون کارمند فدرال و محلی آغاز می کنند. اتحادیه ها خواهان 10.5 درصد درآمد بیشتر، اما حداقل 500 یورو بیشتر در ماه هستند. انجمن های کارفرمایان شهرداری (VKA) این مطالبات را غیرقابل قبول دانسته و آن را رد کرده بود.

 

سیلبرباخ گفت: این شرایطی پر از درگیری خواهد بود، زیرا کارفرمایان در حال گرفتار شدن به الگوهای قدیمی هستند. وی افزود: آنها هنوز درک نکرده اند که باید برای کارمندان در بحران کاری انجام دهند - ترمز قیمت انرژی یا این قبیل کارها این کافی نیست.

 

در جدیدترین دور چانه زنی جمعی برای دولت های فدرال و محلی در سال 2020، کلینیک ها، مهدکودک ها، حمل و نقل محلی و بانک های پس انداز تحت تاثیر اعتصابات و اعتراضات قرار گرفتند. با این حال، اعتصاب ها در آن زمان نسبتاً متوسط ​​بود که البته به اقدامات پیشگیرانه انجام شده به دلیل همه‌گیری کرونا نیز نسبت داده شد./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: