صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 08
کد خبر: ۱۶۷۴۰۴

کار کثیف صهیونیست‌ها با قهوه‌خانه یک فلسطینی

عوامل صهیونیست با پشتیبانی نظامیان، قهوه‌خانه یک فلسطینی را در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ تخریب کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، تنش و تقابل میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها روز به روز از کرانه باختری به مناطق ۱۹۴۸ سرایت می‌کند و در آخرین مورد عوامل رژیم صهیونیستی با بولدوزر به جان قهوه‌خانه یک فلسطینی افتاده و آن را روی وسایلش آوار کردند.

به نوشته القدس العربی، بهانه شهرداری شهرک «مجد الکروم» در منطقه «الجلیل» این بود که قهوه‌خانه مجوز ساخت ندارد، آن هم قهوه‌خانه‌ای که بیش از ۳۰ سال قدمت داشت. این مسأله بارها در خصوص دیگر خانه‌ها و اماکن کسب و کار فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی ۱۹۴۸ رخ داده و منجر به آواره شدن آن‌ها شده است.

در این مورد، صبح امروز بولدوزرها وارد منطقه «مجد الکروم» شدند و در مقابل قهوه‌خانه «وکافتیریا» توقف کردند و در حالی که نظامیان با سلاح‌های خود مانع نزدیک شدن افراد می‌شدند، عوامل شهرداری کار خود را آغاز کرده و سقف قهوه‌خانه را بدون اینکه اجازه خارج شدن وسائل داخل آن را بدهند، روی آن آوار کردند.

«محمد شکیب مناع» مالک این قهوه‌خانه به وبسایت «پانیت» گفت: «صبح وقتی برای بازکردن قهوه‌خانه رفتم دیدم تخریبش کرده‌اند، حاصل همه عمرم به باد رفت؛ حتی وسایل را خارج نکرده بودند و سقف روی وسائل و غذاها و لوازم برقی افتاده بود».

 

طبق این گزارش، شهرک‌های فلسطینی‌نشین بارها شاهد این اتفاق بوده و به بهانه نداشتن جواز ساخت، خانه و مغازه خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که فلسطینی‌ها به ندرت موفق به کسب جواز ساخت از سوی شهرداری‌های رژیم صهیونیستی می‌شوند.

تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به خصوص در منطقه «نقب» در جنوب فلسطین اشغالی به شکل روزانه اتفاق می‌افتد تا صهیونیست‌ها زمین بیشتری برای ساخت و ساز به دست آورند و فلسطینی‌های بیشتری طعم آوارگی را بچشند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: