صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۴۹۹

آغاز پلمپ شعب متخلف نرخ سود بانکی

از امروز با دستور بانک مرکزی شعب متخلف از رعایت نرخ سود بانکی پلمپ شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از افزایش غیرقانونی نرخ سود سپرده و تسهیلات در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی، بانک مرکزی به صورت جدی وارد عمل شد.

 

بانک مرکزی ابتدا در بخشنامه‌ای خطاب به بانک‌های عامل این اقدام را غیرقانونی دانست و با تاکید بر لزوم پایبندی بانکها در خصوص نرخ مصوب سپرده های بانکی از اعمال اقدمات تنبیهی و انتظامی برای بانک ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.

 

بعد از ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصدی، برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دادند. مشاهدات خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد نرخ سود سپرده در بانک‌های دولتی هم اکنون تا 25 درصد هم افزایش یافته است.

 

گفتنی است نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود 24-25 درصد رسیده است! برخی از بانک‌های خصوصی هنگام پرداخت تسهیلات، نرخ سود را به مشتریان 24 درصد اعلام می‌کنند. این نرخ پیش از این 18 درصد بود.

 

بانک مرکزی بعد از اطلاع رسانی تسنیم از تخلفات سودی بانک‌ها، 6 جریمه و مجازات را برای بانک‌های متخلف در نظر گرفت و تأکید کرد اگر در بازرسی‌ها مشخص شود شعبه‌ای تخلف کرده رئیس شعبه باید برکنار شود.

 

اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم بیانگر آن است، که پلمپ شعب متخلف بانکی در حوزه نرخ سود از امروز آغاز شده و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: