صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۵۰۵

نخستین مانور نظامی ژاپن در سال ۲۰۲۳

ژاپن در راستای ارتقای قدرت ارتش خود، اولین مانور نظامی در سال ۲۰۲۳ را در منطقه آموزشی ناراشینو برگزار کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، تیپ هوابرد ارتش ژاپن، روز یکشنبه، نخستین رزمایش سربازان چترباز در سال جدید میلادی را در مرحله‌ای از مانور مشترک نیرو‌های نظامی در منطقه‌ی آموزشی «ناراشینو» در شهر «چیبا» برگزار کرد.

 

به گزارش راپتلی، حدود هزار نفر از «نیرو‌های ارتش ژاپن» (SDF)، ۲۰ وسیله و ۲۰ هواپیما در «مانور آزمایشی سربازان چترباز ۲۰۲۳» حضور داشتند.

 

«یاسوکازو هامادا»، وزیر دفاع ژاپن، طی برگزاری این مانور آموزشی بزرگ، واحد‌های «تیپ هوابرد اول» ژاپن را «سرمایه ملی» توصیف کرد.

 

وی گفت: جامعه بین الملل، از جمله کشور ما، با موقعیتی جدی روبه رو است و وظیفه هر کدام از شما سنگین‌تر از قبل و توقع مردم از شما بیشتر شده است.

 

برای نخستین بار در سه سال گذشته، حضور مردم در این رزمایش مجاز اعلام شده است. این رزمایش به صورت چند ملیتی برگزار شده است و در مجموع ۱۰۰ شرکت کننده از ارتش‌های آمریکا، انگلیس و استرالیا در آن حضور دارند.

 

افزایش تنش‌های منطقه‌ای و جنگ روسیه ضد اوکراین سبب شده است ژاپن بزرگترین رزمایش خود را از زمان جنگ جهانی دوم برگزار کند. ژاپن طرحی ۳۲۰ میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات دارد. کشور‌های شرق آسیا در حال تطابق دادن خود با وضع موجود هستند. این به منزله یک چالش است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: