صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 10
کد خبر: ۱۶۷۶۵۷

آزادی اسیر فلسطینی پس از ۱۶ سال

یوسف نزال پس از تحمل ۱۶ سال حبس در زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، شمار زیادی از فلسطینی‌ها شامگاه دوشنبه از یوسف نزال اسیر فلسطینی که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل آزاد شد، در شهرک قباطیه در جنین استقبال کردند.

 

یوسف نزال پس از شانزده سال اسارات در زندان‌های اسرائیل روز دوشنبه آزاد شد و مورد استقبال تعداد زیادی از فلسطینی‌ها در شهرک قباطیه در جنین در كرانه باختری قرار گرفت.

 

آزادی این اسیر فلسطینی در حالی رخ می دهد که رژیم اشغالگر قدس حتی از تحویل اجساد شهدای فلسطینی به خانواده هایشان اجتناب می کند. چندی پیش منابع خبری فلسطینی همزمان با سالروز گرامیداشت «روز شهید فلسطینی» اعلام کردند رژیم صهیونیستی هنوز هم پیکر‌های ۳۷۲ شهید فلسطینی که جان خود را در راه فلسطین، آزادی و استقلال آن فدا کردند، توقیف کرده است.

 

آمار‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲، ۲۲۴ فلسطینی شهید شده اند که ۵۳ نفر از آنان از ساکنان نوار غزه بوده اند. این در حالی است که مقامات اشغالگر همچنان اجساد صد‌ها شهید و اسیر را در سردخانه‌ها نگهداری یا در قبور شماره گذاری شده (مقبره‌هایی که شهدای فلسطینی طبق شماره در آن دفن هستند و خانواده‌های ان‌ها نمی‌دانند این قبور متعلق به کیست و فقط صهیونیست‌ها از این مساله اطلاع دارند) نگهداری می‌کنند.

 

این در حالی است که این سیاست از سال ۲۰۱۵ مجددا تشدید شده است و با افزایش تعداد شهدا در یک سال گذشته، تعداد شهدایی که اجساد آن‌ها از سال ۲۰۱۵ توقیف شده (۱۱۷) نفر هستند که ۱۱ پیکر متعلق به اسرای شهید است. این تعداد شهید جزو ۳۷۲ نفری هستند که اشغالگران آن‌ها را در گورستان‌های شماره‌ای، دفن کرده است یا در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: