صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

نظر ٥ كارشناس درباره داورى جنجالى پرسپوليس - ون پارس

بازی پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی یکی از جنجالی‌ترین و چه‌بسا عجیب‌ترین قضاوت‌های این فصل فوتبال ایران را داشت. این داور پرسپولیس را به دردسر انداخت!

به گزارش راهبرد معاصر؛  شاید اگر پرسپولیس در ضربات پنالتی حذف می‌شد، بازیکنان و کادر فنی قرمزها اعتراض بیشتری را به داور انجام می‌دادند و به نوعی سعاد وفاپیشه خوش‌شانس بود که جنجال‌های این بازی در ضربات پنالتی خاتمه یافت. البته از سوی دیگر بازیکنان ون‌پارس هم به خصوص در صحنه پنالتی دوم معتقد بودند برخورد امید عالیشاه با مدافع این تیم نباید پنالتی گرفته می‌شد.


این داور، که اغلب در بازی‌های لیگ یک قضاوت می‌کند، در این بازی سوت بازی پرسپولیس را در اختیار گرفت و سه پنالتی برای هر دو تیم گرفت که سهم سرخ‌پوشان دو و سهم ون پارس یک پنالتی بود. در صحنه نخست بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند که پیش از برخورد توپ به دست علی نعمتی، بازیکن ون پارس روی او خطا کرده است. در صحنه پنالتی‌های پرسپولیس نیز بازیکنان این تیم تاکید داشتند که داور باید آوانتاژ می‌داد تا بازیکن بعدی توپ را تبدیل به گل کند.


در همین خصوص، کارشناسان داوری نظرات خود را در مورد این سه پنالتی و همچنین برخورد احمد گوهری و مهاجم ون پارس در موقعیت تک‌به‌تک در زمین پرسپولیس ارائه کردند که در ادامه می‌خوانید:


برخورد توپ به دست علی نعمتی (دقیقه 8- پنالتی برای ون پارس):


رضا کرمانشاهی: پیش از اینکه توپ به دست مدافع پرسپولیس بخورد، داور باید خطا روی او را بگیرد و پنالتی درست نیست.


ابراهیم میرزابیگی: نظر من روی خطا به نفع پرسپولیس است، چون مدافع روی هوا بود و بازیکن حریف از پشت شارژ کرد. وقتی بازیکن برای سرزدن پرش می‌کند، کوچک‌ترین اشاره منجر به خطا می‌شود.


حیدر سلیمانی: اعلام پنالتی برای ون پارس صحيح بود. دست مدافع در حالت غير طبيعی قرار داشت و هند محسوب می‌شد.


نوذر رودنیل: پنالتی به درستی اعلام شد.


تورج حق‌وردی: خطای پنالتی کاملا درست بود و هیچ خطایی روی مدافع پرسپولیس رخ نداد.


برخورد با محمد عمری در محوطه جریمه (دقیقه 58- پنالتی برای پرسپولیس):


رضا کرمانشاهی: داور باید آوانتاژ می‌داد تا گل اعلام شود، اما درمورد درستی خطا، به نظرم خطا انجام شد. در این صحنه، برای من عجیب بود که داور آوانتاژ نداد، چون به وضوح بازیکن پرسپولیس در موقعیت گلزنی قرار داشت.


ابراهیم میرزابیگی: اگر بازیکن در موقعیت گلزنی باشد، داور باید اجازه بدهد تا او ضربه را بزند و بعد در مورد خطا تصمیم بگیرد. اما در مورد این صحنه به نظرم محمد عمری شبیه‌سازی کرد و باید یک کارت زرد به او داده می‌شد.


حیدر سلیمانی: پنالتی بر روی عمری صحيح بود اما بهتر بود که داور آوانتاژ می‌داد تا يک كار حرفه‌ای انجام داده باشد.


نوذر رودنیل: در این صحنه پرسپولیس گلزنی کرد اما داور اعلام پنالتی کرد. داور باید به خود بگوید اگر پنالتی گل نشد چه؟ قطعا در چنین صحنه‌هایی بهترین تصمیم اعلام گل است.


تورج حق‌وردی: پنالتی کاملا درست است و به‌نظرم در محوطه جریمه هم بهترین آوانتاژ، همین گرفتن پنالتی است.


گل مشکوک به آفساید ون پارس (دقیقه 66- گل به سود ون پارس):


رضا کرمانشاهی: تشخیص این صحنه بسیار دشوار است اما به نظر در صحنه پاس نخست آفساید رخ می‌دهد و بازیکن جلوتر از مدافع پرسپولیس است.


ابراهیم میرزابیگی: کمک‌داور در این صحنه کار دشواری داشت. در صحنه گل به نظرم آفسایدی نبود اما پاس اول تصاویر آهسته نشان می‌دهد بازیکن حریف یک مقدار جلوتر است.


حیدر سلیمانی: گل ون پارس در وضعيت آفسايد به ثمر رسيد.


نوذر رودنیل: گل دوم ون پارس در شرایط سالم به ثمر رسید و این گل اصلا آفساید نبود.

حق‌وردی: به نظر من در یک راستا هستند و گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.


برخورد احمد گوهری و مهاجم ون پارس (دقیقه 68- خطا روی گلر پرسپولیس):


رضا کرمانشاهی: هر دو بازیکن برای توپ رفتند و نباید خطایی اعلام شود، اما به دلیل برخورد شدید باید بازی متوقف شود.


ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه برخورد بسیار شدید است، اما خطایی وجود ندارد و تلاش هر دو برای تصاحب توپ است. باید بازی متوقف شود تا کادر پزشکی به بازیکنان رسیدگی کند.


حیدر سلیمانی: دروازه‌بان پرسپوليس و مهاجم ون پارس همزمان با هم برخورد كردند و خطايی رخ نداد.


نوذر رودنیل: دروازه‌بان پرسپولیس زودتر به توپ رسید و با سر به توپ ضربه زد و بعد در ادامه بازیکن تیم ون پارس به گوهری برخورد کرد. اگر مهاجم زودتر از دروازه‌بان به توپ می‌رسید در آنصورت باید خطای گوهری اعلام می‌شد و داور هم باید به او کارت قرمز نشان می‌داد.


تورج حق وردی: در این صحنه خطا به‌درستی اعلام شد.


تکل روی پای امید عالیشاه (دقیقه 116- پنالتی برای پرسپولیس):


رضا کرمانشاهی: خطا روی بازیکن پرسپولیس اتفاق افتاد، اما داور باید اجازه می‌داد که در این صحنه تکلیف توپ مشخص شود، چون بازیکن پرسپولیس شانس گلزنی داشت.


ابراهیم میرزابیگی: اگرچه بهترین آوانتاژ در محوطه جریمه پنالتی است، اما در این صحنه هم داور اشتباه کرد، چرا که بازیکن پرسپولیس در موقعیت گلزنی بود و باید اجازه می‌داد او ضربه را بزند.


حیدر سلیمانی: پنالتی برای پرسپوليس صحيح بود و اگر داور آوانتاژ می‌داد، مهاجم زننده گل در وضعيت آفسايد قرار داشت. بهترين تصميم اعلام پنالتی بود.


نوذر رودنیل: پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس کاملا درست بود.


حق وردی: پنالتی کاملا درست است و داور می‌توانست آوانتاژ بدهد، اما اگر گل نمی‌شد دیگر نمی‌توانست پنالتی را بگیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
فقط نظرات میرزابیگی رو نگاه کنید، هر جایی که نظر میده کاملا به نفع پرسپولیس میگه!!!!! بخدا اصلا تعصب رو بزارید کنار برین ببینید تو بازیهای دیگه چی گفته! مثلا 10 نفر گفتن پنالتی هست اما میرزابیگی میگه نیست!!فقط به نفع پیروزی میگه خیلی باحاله