صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۲
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۸۵۲

تاکید وزیردفاع روسیه بر توسعه هسته‌ای موشک‌های بالستیک

وزیر دفاع روسیه گفت که این کشور به توسعه سه گانه هسته ای خود از موشک‌های بالستیک، زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های راهبردی ادامه خواهد داد زیرا چنین تسلیحاتی ضامن اصلی حاکمیت ما هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در دیدار با فرماندهان نظامی این کشور متعهد شد که زرادخانه‌ای عمیق تر از تسلیحات مدرن برای پیشبرد جنگ در اوکراین تهیه کند، فناوری هوانوردی را برای فرار بهتر از پدافند هوایی اوکراین را در اختیار بگیرد و تولید پهپادهای لازم را تقویت کند.

 

براساس گزارش الجزیره، درگیری در اوکراین به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده و منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار سرباز از هر دو طرف و همچنین غیرنظامیان شده است، اگرچه نقطه پایانی نیز برای این درگیری دیده نمی‌شود و هر دو طرف به سرعتی در حال تقویت تجهیزات جنگی خود هستند.

 

سرگئی شویگو به ژنرال های ارشد روسیه گفت که برای تجدید قوای ارتش، آنها باید تجربه جنگ در سوریه را در اوکراین نیز در نظر بگیرند.

 

وزیر دفاع روسیه گفت: «ما باید دائماً تجربیات اقدامات نظامیان خود را در اوکراین و سوریه مورد تجزیه و تحلیل و سیستم‌سازی قرار دهیم و بر این اساس برنامه‌های آموزشی برای پرسنل و برای تأمین تجهیزات نظامی تهیه کنیم.»

 

شویگو همچنین گفت که روسیه به توسعه سه گانه هسته ای خود از موشک های بالستیک، زیردریایی ها و بمب افکن های راهبردی ادامه خواهد داد زیرا چنین تسلیحاتی ضامن اصلی حاکمیت ما هستند.

 

شویگو گفت که روسیه توجه ویژه ای به نیروی هوایی خود خواهد داشت و در نظر دارد تا فرماندهی، ارتباطات و آموزش هوایی خود را بهبود بخشد.

 

به گفته وزیردفاع روسیه، مسکو توانایی‌های رزمی نیروهای هوافضا را هم از نظر کار با جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها و هم از نظر بهبود هواپیماهای بدون سرنشین افزایش خواهد داد.

 

او گفت: «برنامه های فوری ما گسترش زرادخانه سلاح های ضربتی مدرن است. ما نیاز به بهبود سیستم مدیریت و ارتباطات داریم. همچنین کمیساریای‌های نظامی، که مسئول فراخوان سربازان هستند، باید مدرن‌سازی شوند.»/ تسنیم

نظر شما