صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۱۳
  • سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۹۰۲

دولت با عضویت وزرای ارشاد و علوم به کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران با افزوده شدن وزرای ارشاد و علوم به کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست هیات دولت گفت: امروز در نشست هیات وزیران پس از اینکه در ابتدای جلسه آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص لایحه بودجه 1402 ارائه شد و علی رغم اینکه به تفصیل در 18 جلسه تمامی بخش های بودجه در هیات وزیران بررسی شده بود مجددا رای گیری در خصوص کل لایحه بودجه به عمل آمد. رئیس جمهور هم بعد از آن به مجلس رفتند و بودجه به صورت تشریفاتی هم مجددا تقدیم مجلس شد.

 

سخنگوی دولت گفت: از جمله مصوبات امروز هیات وزیران موافقت با افزوده شدن وزرای ارشاد اسلامی و علوم تحقیقات و فناوری به اعضای کارگروه اقتصاد دیجیتال بود. باتوجه به اینکه هیات وزیران کارگروهی را به منظور حمایت موثر از توسعه و تقویت حوزه اقتصاد دیجیتال به تصویب رسانده بود و اختیارات هیات وزیران در این حوزه به این کارگروه تفویض شده بود، در جهت تقویت این کارگروه و توسعه ابعاد و زوایای نگاه موجود در این کارگروه هیات وزیران موافقت کرد این دو وزیر به اعضای این کارگروه اضافه بشوند که دبیرخانه این کارگروه هم در اختیار وزارت ارتباطات است.

 

وی افزود: بنا به پیشنهاد وزارت امورخارجه، دولت با لایحه تصویب معاهده سازمان ملل در خصوص استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین المللی موافقت کرد که بنا شد لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی بشود. که تجار و فعالان اقتصادی هم بتوانند از ارتباطات الکترونیکی در تعامل با طرف خارجی استفاده کنند و ایران هم بتواند به عضویت این معاهده دربیاید.

 

بهادری جهرمی همچنین گفت: در خصوص چگونگی اتخاذ تصمیمات هیات داوری هم بنا به پیشنهاد مشترک وزارت دادگستری و تایید معاونت حقوقی اصلاحاتی در این آیین نامه از سوی هیات وزیران صورت گرفت که از دیگر مصوبات هیات وزیران بود.

 

سخنگوی دولت گفت: این 3 مصوبه، مصوبات روز یکشنبه هیات وزیران بود اما امروز هم اساسنامه شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو که با ایرادی از سوی شورای نگهبان مواجه شده بود که هیات وزیران به منظور رفع این ایراد اصلاحاتی را در اساسنامه انجام داد که انشاالله به شورای نگهبان ارسال می شود تا در صورت تایید از سوی شورا قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: