صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 11
کد خبر: ۱۶۷۹۳۶

درخواست رییس‌جمهور آلمان برای مجازات عوامل ناآرامی شب سال نو

رئیس جمهور آلمان ضمن محکوم کردن حملات به نیروهای پلیس و امداد در شب سال نو، خواستار مجازات سریع عاملان این اقدامات و رفتار محترمانه با پلیس و نیروهای امدادی شد.

به گزارش راهبرد معاصر، استقبال از سال نو در کاخ بلوو ریاست جمهوری آلمان با لحن‌های جدی همراه بود. فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور فدرال آلمان، پس از ناآرامی‌های شب سال نو در برلین و سایر شهرها، خواستار حسابرسی سریع برای عاملان آن شد.

 

وی روز سه‌شنبه در اولین مراسم جشن سال نو پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، گفت: من آرزو دارم عاملان این رویداد را سریع و مداوم تحت پیگرد قانونی قرار دهند و من انتظار دارم که به عنوان یک جامعه به همه کسانی که تقاص کارهای دیگران را پس می دهند و از دموکراسی ما حمایت می کنند احترام بگذاریم.

 

اشتاین مایر حمله به افسران پلیس، آتش نشانان و امدادگران در شب سال نو را محکوم کرده و گفت: در جریان این ناآرامی‌ها این نیروها هدف حمله و تیراندازی قرار گرفتند. وی تاکید کرد: افرادی که یونیفورم پوشیده بودند، هدف خشونت یک گروه اوباش غیرقابل مهار شدند. هیچ چیز این خشونت را توجیه نمی کند.

 

در میان حدود 230 مهمان در کاخ بلوو، نمایندگان خدمات امداد و نجات، پلیس و آتش نشانی هم حضور داشتند. اشتاین مایر حدود 70 شهروند داوطلب و حدود 160 نماینده خدمات عمومی را برای این مراسم دعوت کرده بود. وی و الکه بودنبندر، همسرش به مدت سه ساعت و نیم با این افراد دست دادند، سال نو را به آنها تبریک گفتند و چند جمله با هر مهمان رد و بدل کردند.

 

پس از حملات اخیر به خدمات اورژانس در برلین و دیگر شهرها در شب سال نو، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان هم خواستار اقدام سریع قوه قضاییه شد. وی اخیرا در سخنانی گفت: محاکمه سریع این مجرمان جوان ، معیار چیزهایی است که ما این روزها به آن نیاز داریم.

 

فایزر با اشاره به ناآرامی ها در شب سال نوی میلادی گفت: تنها یک مجازت سریع که بلافاصله به دنبال آن ایجاد می شود، احترام ایجاد می کند. وی قبلاً هم پس از حملات گسترده در برلین، به عنوان مثال به آتش نشانان با آتش بازی شب سال نو، اظهارات مشابهی را بیان کرده بود. فایزر از بخش هایی که مسئول مقامات قضایی هستند خواست تا قوه قضائیه را به خوبی تجهیز کنند.

 

فایزر در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: این مهاجمان از محیط های بسیار متفاوتی می آیند، اما آنها یک چیز مشترک دارند: آنها دولت ما را تحقیر می کنند، آنها دموکراسی ما را تحقیر می کنند. وی با اشاره به این حملات گفت: ما به عنوان یک دولت این را بدون برانگیختن انگیزه های نژادپرستی می گوییم.

 

کشور آلمان و بخصوص برلین پایتخت این کشور در شب سال نوی میلادی شاهد ناآرامی ها و خشونت هایی بود که طی آن برخی گروه ها به نیروهای پلیس و نجات حمله کردند و تعداد زیادی در جریان این ناآرامی ها مجروح شدند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: