صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۱
  • سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Tuesday 14 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 13
کد خبر: ۱۶۸۱۲۸

روسیه تسلط بر شهر راهبردی «سولِدار» را رسماً اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام رسمی تسلط بر شهر راهبردی سولدار، گفت این امر امکان قطع مسیر‌های تدارکاتی نیرو‌های اوکراینی در منطقه باخموت را فراهم می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، بعد از چند روز درگیری‌های شدید بین نیروهای روسیه و نظامیان اوکراینی در شهر راهبردی «سولِدار» در استان «دونتسک»، مسکو امروز (جمعه) رسماً تسلط بر این شهر را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای گفت: «در شامگاه ۱۲ ژانویه (به وقت محلی) آزادسازی شهر سولدار به‌طور کامل به پایان رسید، امری که برای ادامه موفق عملیات آفندی از اهمیت راهبردی برخوردار است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «آزادسازی سولِدار، نیروهای اوکراینی در باخموت را منزوی کرده و اجازه می‌دهد تا مسیرهای تدارکاتی آنها در آرتومیفسک قطع شود».

این وزارتخانه توضیح داد: «فقط در سه روز گذشته بیش از ۷۰۰ نظامی اوکراینی و بیش از ۳۰۰ واحد تسلیحات نیروهای مسلح این کشور در شهر سولدار منهدم شدند».

وزارت دفاع روسیه سپس به ارائه آماری از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در دیگر جبهه‌های جنگ پرداخت: «طی یک روز اخیر، سه هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط سامانه‌های پدافند هوایی در مناطق شهرک‌های ولادیمیروفکا و نیکلسکویه در استان دونتسک و زمیفکا در استان لوهانسک، ساقط گردیدند».

طبق این گزارش، ارتش روسیه طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲ انبار مهمات نیروهای اوکراینی در منطقه «زاپروژیا» و ۱۱۷ یگان توپخانه‌ای در صد و پنج نقطه از این کشور را هدف قرار داده است.

در پایان این بیانیه همچنین آمده است: «مجموعاً از آغاز عملیات ویژه، ۳۷۲ جنگنده، ۲۰۰ بالگرد، ۲۸۷۶ پهپاد، ۴۰۰ سامانه موشکی ضدهوایی، ۷۴۹۵ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۹۸۲ موشک‌انداز چندگانه، ۳۸۲۰ توپخانه و خمپاره نابود شده است».

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه تسلیحات غربی و پرسنل خارجی ورودی به اوکراین هدف قانونی روسیه هستند، توضیح داد: «ورود سلاح‌های غربی ارائه شده به اوکراین، باعث شده این کشور حقیقتا به بازار سیاه تبدیل شود».

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: