صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۰
  • يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 14 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۳ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 13
کد خبر: ۱۶۸۱۲۹

‌۹۳ درصد اروپایی‌ها نگران هزینه‌های بالای زندگی هستند

یک نظرسنجی رسمی منتشر شده توسط کمیسیون اروپا تأکید کرد که ۹۳ درصد اروپایی‌ها هزینه بالای زندگی را بزرگترین نگرانی خود می‌دانند.

به گزارش راهبرد معاصر، به نقل از المیادین، یک نظرسنجی رسمی منتشر شده توسط مجموعه یوروبارومتر کمیسیون اروپا نشان می‌دهد که از هر ۱۰ شهروند اتحادیه اروپا، هفت نفر یا ۹۳ درصد، افزایش هزینه زندگی را مهم ترین نگرانی می‌دانند.

این نظرسنجی نشان داد که در کشوری مانند یونان، این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش یافته یعنی همه مردم این کشور، هزینه های بالای زندگی را مهم‌ترین منشا نگرانی‌هایشان می‌دانند.

این نظرسنجی می‌گوید: در هر کشور عضو اتحادیه اروپا، بیش از هفت نفر از هر ۱۰ پاسخ‌دهندگان نگران افزایش هزینه زندگی هستند و بیشترین نتایج در یونان (۱۰۰ درصد)، قبرس (۹۹ درصد) و ایتالیا و پرتغال (۹۸ درصد) به دست آمده است.

این نظرسنجی نشان داد که ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان از فقر و محرومیت اجتماعی می‌ترسند، در حالی که تغییرات آب و هوایی و گسترش احتمالی درگیری اوکراین نگرانی ۸۱ درصد از پاسخ دهندگان است.

در عین حال، مصاحبه شوندگان تا حد زیادی انتظار دارند که اتحادیه اروپا به کار بر روی راه حل‌هایی برای کاهش اثرات بحران‌ها ادامه دهد.

نویسندگان این نظرسنجی گفتند که این نظرسنجی به صورت چهره به چهره توسط شرکت تجزیه و تحلیل داده کانترا متعلق به پارلمان اروپا بین ۱۲ اکتبر تا ۷ نوامبر سال گذشته انجام شده و ۲۶ هزار و ۴۳۱ نفر از تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در آن مشارکت داشتند.

تحریم‌ها علیه روسیه موجب افزایش سرسام‌آور قیمت‌های انرژی و رسیدن تورم به سطوحی بی سابقه طی دهه‌های گذشته در اقتصادهای بزرگ دنیاست و بانک‌های مرکزی آنها را بر آن داشته تا برای آرام کردن قیمت ها نرخ‌های بهره را افزایش دهند.

تورم در سراسر جهان از اواسط سال ۲۰۲۱ شروع به رشد کرد و این وضعیت با همه‌گیری کرونا و پیامدهای تحریم‌های غرب علیه روسیه تشدید شد.

پیش از این، پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصاد اروپا، اوایل ماه جاری میلادی تایید کرد که داده‌ها نشان می‌دهد، اتحادیه اروپا وارد مرحله رکود شده است و تورم در اروپا به اوج خود رسیده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: