صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 14
کد خبر: ۱۶۸۳۲۴

هشدار مدیریت بحران به کشاورزان استان تهران درباره سرما و یخبندان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار سطح نارنجی کشاورزی خبر داد و گفت: از همه کشاورزان میخواهیم تمهیدات لازم را در خصوص مقابله با خسارات احتمالی ناشی از ماندگاری سرما و یخبندان را بیاندیشند.

به گزارش راهبرد معاصر حامد یزدی مهر عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود سامانه بارشی برف و کولاک به استان اظهار داشت: با توجه به ماندگاری هوای سرد و یخبندان هشدار نارنجی کشاورزی در استان صادر شده است.

وی نسبت به سرمازدگی باغ‌های استان در پی نفوذ سامانه سرد طی شنبه ۲۴ دی و ماندگاری سرما و یخبندان تا روز سه شنبه ۲۷ دی ماه هشدار داد و از باغداران و کشاورزان خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند.

یزدی مهر استفاده از سیستم‌های رفع خطر یخ زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی برای مقابله با سرما را به باغداران توصیه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توصیه کرد: کشاورزان به ویژه در نیمه شمالی استان از کود‌های پتاسه، ترکیبات بُر و روی و کود‌های اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان برای مقاوم‌سازی به سرما، استفاده کنند.

وی همچنین بر لزوم تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما تاکید کرد و عنوان داشت: تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغ‌های (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی که احتمالا دما به زیر صفر می‌رسد مورد توصیه است./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: