صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 15
کد خبر: ۱۶۸۳۹۰

زلنسکی باز هم از متحدانش درخواست سلاح کرد

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از متحدان غربی خود خواست تا برای مقابله با روسیه تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار او قرار دهند.

به گزارش راهبرد معاصر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین شنبه شب در پیامی ویدئویی بار دیگر خواسته‌های خود برای حمایت نظامی بیشتر را تکرار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی در این پیام گفت: برای مقابله با روسیه به تسلیحاتی نیاز داریم که در انبار‌های شرکای ماست و نظامیان ما به شدت به آن نیاز دارند.

 

او در ادامه تاکید کرد: تمام دنیا می‌داند که چگونه و با چه چیزی کسانی را که بذر مرگ می‌کارند، متوقف کند. از همه کسانی که به ما کمک می‌کنند، تشکر می‌کنم.

 

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر زلنسکی بار‌ها متحدان غربی خود را برای ارسال سلاح‌های جنگی به اوکراین تحت فشار قرار داده است. این در حالیست که دولت ریشی سوناک روز گذشته اعلام کرده به در حال آماده سازی بسته جدیدی از تسلیحات نظامی از تانک‌های رزمی چلنجر ۲ برای ارسال به اوکراین است.

 

روز گذشته هم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای ژاپنی خود اعلام کرد آمریکا و ژاپن به حمایت‌های همه جانبه خود از دولت زلنسکی ادامه خواهند داد و ممکن است در هفته‌های آینده تسلیحات نظامی بیشتری به این کشور ارسال کنند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: