صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 15
کد خبر: ۱۶۸۴۲۵

میانجی عمانی بدون اعلام نتیجه مذاکرات آتش‌بس، صنعاء را ترک کرد

میانجی عمانی که در دومین سفر خود به‌تازگی وارد پایتخت یمن شده بود، بدون اعلام نتیجه مذاکرات آتش‌بس، صنعاء را ترک کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، هیأت عمانی که اخیرا برای گفت‌وگو با مقامات صنعاء در چارچوب مذاکرات آتش‌بس وارد یمن شده بود، این کشور را ترک کرد.

 

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در ۳۰ آذرماه گذشته از ورود هیأتی عمانی به این کشور برای ارائه پیشنهادهای جدید در خصوص آتش‌بس خبر داده بود.

 

این هیأت پس از رایزنی با مقامات ارشد صنعاء از جمله «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و انتقال مواضع ائتلاف سعودی به مقامات یمنی، صنعاء را ترک کرده بود.

 

هیأت عمانی در دومین سفر خود در حدود دو ماه گذشته، چهار روز پیش به صنعاء -پایتخت یمن- آمد و مذاکرات خود را با مقامات یمنی آغاز کرد.

 

با این حال، شبکه «المیادین»، امروز (یکشنبه)، به نقل از خبرنگار خود در صنعاء گزارش داد که هیأت عمانی پس از سفری چهارروزه و بدون اعلام نتیجه به همراه «محمد عبدالسلام» رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، یمن را ترک کرده است.

 

منابع محلی یمن اشاره کردند که این هیأت در واپسین ساعات شامگاه شنبه صنعاء را به مقصد عمان ترک کرده است. هیأت عمانی به عنوان میانجی مذاکرات آتش‌بس میان ائتلاف سعودی و صنعاء اخیرا وارد یمن شده بود.

 

یک دیپلمات یمنی پیشتر در گفت‌و‌گو با المیادین در ارتباط با این سفر گفته بود: «صنعاء بر شروط خود در مورد پرداخت حقوق تمام کارمندان، رفع محاصره و ممنوعیت هوایی به ازای اجازه ازسرگیری تولید نفت پافشاری دارد. میانجی عمانی پیوسته در تلاش است تا دیدگاه‌ها را در زمینه مسائل انسانی نزدیک کند.»/ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: