صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۵۷۸

افزایش اختیارات پلیس انگلیس برای محدود کردن برگزاری تظاهرات‌های مدنی

نخست وزیر انگلیس قصد دارد برای مقابله با معترضان در تظاهرات‌های مختلف، اختیارات پلیس را افزایش دهد.

به گزارش راهبرد معاصر، «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس به دنبال محدود کردن امکان برگزاری اعتراضات در این کشور و قدرتمند کردن نیروهای پلیس در مقابله با اعتراضات است.

 

در همین ارتباط گفته شده که نخست وزیر انگلیس قصد دارد قوانین ضد اعتراضی را تقویت کند و به پلیس اختیارات بیشتری بدهد تا تظاهرات را قبل از ایجاد هر گونه اختلالی، سرکوب کنند.

 

طبق بیانیه دفتر سوناک، دولت روز دوشنبه اصلاحیه‌ای را در لایحه نظم عمومی خود - که در حال حاضر از طریق مجلس اعیان انجام می‌شود - پیشنهاد می‌کند تا تعریف «اختلال جدی» را گسترش دهد.

 

سوناک در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم اعتراضات اقلیت کوچکی را داشته باشیم که زندگی مردم عادی را مختل کند. این قابل قبول نیست و ما به آن پایان خواهیم داد.»

 

گفته شده هدف از این قانون تقویت توانایی پلیس برای مقابله با اعتراضاتی مانند تظاهرات هایی است که در سال‌های اخیر از سوی فعالان محیط‌زیست با مسدود کردن پل‌ها، بزرگراه‌ها و شبکه متروی لندن باعث ایجاد ترافیک شده و حمل‌ونقل عمومی را متوقف کرده‌اند.

 

در مقابل، «سارا جونز»، از حزب کارگر با انتقاد از این برنامه سوناک، با انتشار بیانیه‌ای گفت که پلیس در حال حاضر قدرت مقابله با اعتراضات را دارد. او از سوناک انتقاد کرد که به جای آن که بر مقابله با مجرمان تمرکز کند، به فکر مقابله با معترضان است./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: