صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۶۲۱

غذارسانی دستی به حیات‌وحش از مصادیق حیوان آزاری است

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: غذارسانی دستی به حیات وحش می‌تواند از مصادیق حیوان آزاری باشد چرا که این حیوانات به غذارسانی دستی عادت کرده و دیگر نمی‌توانند شکار کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، غلامرضا ابدالی؛ مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با غذارسانی به حیات وحش در فصل زمستان اظهار کرد: ما از کمک مردم استقبال می‌کنیم اما این استقبال به این معنا نیست که مردم راساً و خودسرانه به حیات وحش غذا بدهند؛ کمک‌های مردم باید با سازمان هماهنگ باشد.

 

وی با بیان اینکه ادارات کل محیط زیست در تمامی استان‌ها در فصل زمستان علوفه‌رسانی را انجام می‌دهند، گفت: علوفه‌رسانی باید اصولی انجام شود و ما علوفه را در جایی قرار می‌دهیم که احتمال دیدن انسان توسط حیات وحش کمتر باشد. مردم می‌توانند گوشت و یا علوفه‌ای را که برای غذارسانی به حیات وحش آماده کرده‌اند به ادارات کل محیط زیست بدهند و از این طریق به حیات وحش کمک کنند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بسیاری از مردم گمان می‌کنند که اگر حیات وحش در این سرما یک روز را بی‌غذا بمانند، ممکن است تلف شوند. در صورتی که اینطور نیست و گونه‌های مختلف گوشتخوار و علف‌خواری که در طبیعت زندگی می‌کنند، بسیار مقاوم هستند.

 

ابدالی تأکید کرد: غذارسانی دستی به حیات وحش می‌تواند از مصادیق حیوان‌آزاری باشد چرا که این حیوانات به غذارسانی دستی عادت کرده و دیگر نمی‌توانند شکار کنند. همچنین اگر غذارسانی به حیات وحش در زمان و مکان نامناسب انجام شود ممکن است که حیات وحش بیش از حد به زیستگاه‌های انسان نزدیک شده و طعمه شکارچیان شوند.

 

وی با اشاره به حکم قاضی مبنی بر تهیه غذای 3 ماه پیروز توسط تعدادی از متهمین در اشنویه گفت: این موارد در همه دنیا انجام می‌شود و خوب است که قضات ما نیز در مورادی که امکان جرایم جایگزین میسر است، از فرصت استفاده کرده و ذهن مردم را به سمت حیات وحش و محیط زیست کشور معطوف کنند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: