صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۶
  • يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
  • Sunday 09 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۶ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 16
کد خبر: ۱۶۸۷۲۱

عنابستانی: مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم با یکدیگر تعامل داشته باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قوای مقننه و مجریه درصدد هستند مشکلات مردم را حل کنند، گفت: دولت و مجلس باید با رویکرد دلسوزانه، دغدغه‌های مردم را بشنوند و برای بهبود شرایط کشور تلاش کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، علی اصغر عنابستانی درباره تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح وزرا گفت: نمایندگان مجلس در مواردی تصور می کنند که اگر در بخش هایی از کشور شرایط قابل قبول نیست، باید از ابزار نظارتی خود برای بهبود شرایط استفاده کنند که یکی از ابزارها استیضاح است در حالی که تعامل بین دولت و مجلس نتایج مطلوبی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: به جای استیضاح بهتر است تعامل بین مجلس و دولت به نحوی انجام شود که هرجا مجلس احساس می‌کند در دستگاه اجرایی ضعفی وجود دارد، آن نطقه ضعف را به دولت گوشزد کرده و دولت نیز نسبت به جبران آن اقدام کند.

عنابستانی اظهار داشت: اینکه بگوییم تمام امور در دولت به بهترین شکلی در حال انجام است، درست نیست و از آنجا که دولت درگیر مسائل اجرایی کشور است، نمایندگان بهتر می‌توانند با رصد کاستی‌ها، مشکلات را احصا کرده و به دستگاههای اجرایی گوشزد کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه شنیدن نظرات نمایندگان برای بهبود شرایط کشور بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: وقتی این نظرات شنیده شود دولت بهتر می‌تواند نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

عنابستانی در این رابطه به تغییر رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس نیز به عملکرد بانک مرکزی نقد داشتند و دولت به درستی با ایجاد تغییرات در مدیریت این مجموعه، جلوی التهابات در بازار ارز را گرفت و وضعیت را سامان داد.

وی در عین حال اظهار داشت: هرچند ابزاری چون استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما در شرایط فعلی بهتر است نمایندگان مجلس از این ابزار استفاده نکنند تا شائبه اختلاف بین مجلس و دولت پیش نیاید زیرا باطن حقیقی استیضاح نه برکناری وزیر بلکه شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم از سوی نماینده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، داشتن روحیه تعاملی را برای کاهش اختلاف بین مجلس و دولت موثر دانست و گفت: نمایندگان مجلس دلسوز، همراه و همفکر دولت و مردم هستند و پیش از این نیز با نامه نگاری به آیت الله رییسی خواستار استقرار این دولت شدند و حتی بسیاری از این نمایندگان برای کسب رای آیت الله رییسی در ستاد انتخاباتی ایشان فعالیت کردند./ ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: