صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۶۰

افزایش انتقال گاز روسیه به چین

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد میزان انتقال گاز این کشور به چین به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش راهبرد معاصر، معاون نخست وزیر روسیه با اشاره به افزایش دو درصدی تولید نفت خام در سال گذشته افزود میزان انتقال گاز روسیه به چین به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

 

به گزارش روسیاالیوم، الکساندر نواک در نشست با میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت به رغم اقدامات کشور‌های غیردوست و تحریم ها، تولید نفت خام در سال ۲۰۲۲ به میزان دو درصد افزایش یافت و به سطح ۵۳۵ میلیون تُن رسید.

 

وی افزود میزان انتقال گاز به چین افزایش یافت و رقم بی سابقه‌ای را ثبت کرد؛ به طوری که به رقم پانزده میلیارد و پانصد میلیون مترمکعب رسید.

 

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: «می خواهم به شکل مثبت به این موضوع اشاره کنم که به رغم رفتار کشور‌های غیردوست و تحریم ها، میزان تولید نفت خام به ۵۳۵ میلیون تن رسید. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۱ در حدود ده میلیون تن بیشتر است، یعنی در حدود دو درصد افزایش داشته است. صادرات نفت خام هم به میزان هفت درصد افزایش یافت. درآمد‌های بودجه ناشی از فروش نفت و گاز هم در سال گذشته به میزان بیست و هشت درصد افزایش یافت.»

 

الکساندر نواک افزود: «در پی تحریم‌ها و اقدامات خرابکارانه در خطوط سیل شمالی ۱ و سیل شمالی ۲، سطح انتقال گاز از طریق لوله‌های گاز کاهش یافت. اما صادرات گاز مایع به میزان هشت درصد افزایش یافت و به سطح چهل و شش میلیارد متر مکعب در سال رسید. همچنین میزان انتقال گاز از طریق لوله‌های گاز به چین افزایش یافت و به سطح بی سابقه پانزده میلیارد و پانصد میلیون مترمکعب رسید.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: