صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 17
کد خبر: ۱۶۸۸۶۲

هزاران خانوار فرانسوی بدون برق شدند

برق حدود ۹۰ هزار مشترک در پی طوفان در شمال و غرب فرانسه قطع شد.

به گزارش راهبرد معاصر، ده‌ها هزار نفر در غرب فرانسه به علت وزش باد‌های شدید در بی برقی به سر بردند. تردد قطار‌ها نیز به علت افتادن درختان در مسیر خط ریل‌ها به شدت مختل شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طوفان ژرار یکشنبه شب شمال و غرب فرانسه را با باد‌هایی که سرعتشان تا ۱۵۸ کیلومتر در ساعت می‌رسید، در نوردید. این شرایط تا روز دوشنبه نیز ادامه داشت.

 

بنا بر اعلام شرکت مدیریت شبکه آنودی، برق حدود ۹۰ هزار مشترک روز دوشنبه ۱۶ ژانویه به ویژه در نورماندی، بروتانی و پیی دو لا لوآر Pays de la Loire قطع شد.

 

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد طوفان ژرار از غروب یکشنبه شمال و غرب فرانسه را با باد‌هایی شدید در می‌نوردد. طوفان هنوز ادامه دارد و سرعت باد‌ها به بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. اوضاع ممکن است تغییر کند.

 

بنابر اعلام هواشناسی فرانسه، سرعت باد در پوئنت دو رَز pointe du Raz در فینیستر به ۱۵۸ کیلومتر در ساعت نیز رسید. در حالی که طوفان به سمت ایل دو فرانسه (با مرکزیت پاریس) در حرکت است، سازمان هواشناسی دوشنبه همه این استان و همینطور استان‌های لوآره، یون، اوب و مَرن را در وضعیت هشدار نارنجی قرار داد.

 

در عین حال هشدار نارنجی برای چند منطقه در غرب فرانسه برداشته شد.

 

شرکت ملی راه آهن فرانسه (اس ان سِ اف) به مشکلاتی در تردد قطار‌ها به علت افتادن درخت‌ها در مسیر ریل‌ها به ویژه در پیی دو لا لوآر، ایل دو فرانس و نورماندی اشاره کرد. در این مناطق برخی قطار‌ها دوشنبه صبح نتوانستند حرکت کنند.

 

به علت هشدار نارنجی برای وزش باد‌های شدید که هواشناسی فرانسه اعلام کرد، شرکت ملی راه آهن یکشنبه تصمیم گرفته بود در اقدامی پیشگیرانه تردد قطار‌های مسافربری را روز دوشنبه در بسیاری از خطوط در نورماندی متوقف کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: