صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۴ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 25
کد خبر: ۱۶۹۳

انتقاد رهبران دموکرات از سیاست‌های ترامپ

رهبر دموکرات‌های سنا و رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از سیاست‌های دونالد ترامپ که منجر به گسترش هرج و مرج در این کشور پیش از کریسمس شده، انتقاد کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، چارلز شومر رهبر دموکرات های سنا و نانسی پلوسی رهبر دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ به خاطر "کشاندن کشور به هرج و مرج" پیش از کریسمس به شدت انتقاد کردند.


رهبران دموکرات سنا و مجلس نمایندگان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای مالی آمریکا از یک سو و تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت پیش از کریسمس، تاکید کردند: این جشن کریسمس است و ترامپ در حال کشاندن کشور به ورطه هرج و مرج است. بازار سهام رو به افول و سقوط است و رئیس جمهور به دنبال یک جنگ شخصی بر سر بانک مرکزی آمریکا است، آن هم مدت کوتاهی پس از برکنار کردن وزیر دفاع.


شاخص صنعتی داوجونز روز دوشنبه بیش از 653 واحد کاهش یافت که این بدترین عملکرد بورس وال استریت در آستانه کریسمس به شمار می رود.


قیمت نفت سبک آمریکا نیز با افت 7 درصدی روبرو شده و به پایین ترین سطح خود در 18 ماه اخیر رسیده است. افت تقاضای نفت در شرایطی است که کارشناسان و تحلیلگران ، افت رشد اقتصادی آمریکا را در سال 2019 میلادی پیش بینی کرده اند.


ترامپ با تشدید انتقادات و حملات علیه بانک مرکزی موجب تسریع روند نزولی شاخص سهام در بورس وال استریت شده است. ترامپ بارها از بانک مرکزی خواسته است تا نرخ بهره را افزایش ندهد ولی مقام های پولی آمریکا در نشست دسامبر برای چهارمین بار در سال 2018 میلادی نرخ بهره را افزایش دادند.


دولت و کنگره آمریکا همچنین بر سر بودجه 5 میلیارد دلاری درخواستی ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک به شدت اختلاف نظر دارند و همین مساله موجب تعطیلی 25 درصد فعالیت نهادهای فدرال و دولتی شده است.


انتظار می رود تعطیلی نهادهای دولتی آمریکا تا روزهای نخست 2019 نیز ادامه داشته باشد.


شومر و پلوسی افزودند: ترامپ به جای ایجاد اطمینان و اعتماد در زندگی روزمره مردم، همچنان به دنبال تعطیلی دولت است آن هم تنها به خاطر راضی نگه داشتن رادیو و تلویزیون های راستگرا و افراطی.


رهبران دموکرات تاکید کردند: مذاکرات برای بازگشایی دولت به خاطر مواضع و اظهارات متناقض مقام های کاخ سفید متوقف شده است. افراد مختلف از کاخ سفید، اظهارات ضد و نقیضی را درباره درخواست ها و پیشنهادات ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت مطرح می کنند. این مساله درک دقیق از موضع ترامپ را سخت و دشوار کرده است. ترامپ خواستار تعطیلی دولت است ولی به نظر می رسد نمی داند چطور خودش را از شر این مساله رها کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: