صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۵
  • چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 25 January 2023
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 21
کد خبر: ۱۶۹۴۵۹

بازداشت دو تاجر آمریکایی به اتهام ارتباط با یک میلیاردر روس

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دو تاجر به اتهام تلاش برای پنهان کردن مالکیت یک میلیاردر روس تحریم شده بر یک قایق تفریحی لوکس که سال گذشته توسط دولت آمریکا در اسپانیا توقیف شده بود،بازداشت شده اند.

به گزارش راهبرد معاصر وزارت دادگستری آمریکا حکم بازداشت ولادیسلاو اوسیپوف، دو تابعیتی روسی و سوئیسی را صادر کرده است.

این وزارتخانه ادعا می کند که وی کارمند ویکتور وکسلبرگ، میلیاردر روس و از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

متهم دیگر، ریچارد مسترز، به درخواست مقامات آمریکایی توسط اسپانیا دستگیر شد. او یک تاجر انگلیسی است که یک شرکت مدیریت قایق تفریحی را در "پالما د مایورکا" در اسپانیا اداره می‌کرد. قایق تفریحی وکسلبرگ آوریل گذشته در این منطقه توقیف شد.

دادستان های آمریکایی ادعا می کنند که وکسلبرگ قایق خود به نام تانگو را در سال ۲۰۱۱ خریداری کرده و از آن زمان مالک این قایق بوده است. آنها معتقدند که او از شرکت های صوری برای مخفی کردن مالکیت این قایق و اجتناب از نظارت مالی استفاده کرده است. او در سال ۲۰۱۸ تحریم شد.

تمام دارایی های وکسلبرگ در آمریکایی مسدود شده است و شرکت های آمریکایی از تجارت با او و نهادهایش منع شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو و نزدیکان پوتین اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: