صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۰۳
  • چهارشنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 25 January 2023
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 23
کد خبر: ۱۶۹۸۱۱

لاوروف: جنگ روسیه و غرب دیگر نه ترکیبی، بلکه تقریباً واقعی است

وزیر خارجه روسیه گفت جنگی که غرب علیه مسکو به راه انداخته و به مدت طولانی برای آن آماده می‌شده، دیگر تقریباً ترکیبی نیست بلکه واقعی است.

به گزارش راهبرد معاصر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دوشنبه (۲۳ ژانویه، سوم بهمن) در اشاره به درگیری‌های جاری در اوکراین و نقش کشورهای غربی در تشدید آن برای تحمیل شکست به مسکو گفت جنگ بین روسیه و غرب دیگر تقریباً نه ترکیبی، بلکه واقعی است. وی افزود آمریکا با تهدید سایر کشورها به عدم همکاری با روسیه، در حال عبور از همه خطوط قرمز موجود است.

 

لاوروف در جریان سفرش به آفریقای جنوبی در یک کنفرانس خبری ادامه داد اوکراین مذاکرات صلح را رد می‌کند و هر چه این مسئله بیشتر ادامه یابد، حل و فصل مناقشه سخت‌تر خواهد شد. وزیر خارجه روسیه افزود غرب مستقیماً به کی‌یف می‌گوید که برای مذاکره با روسیه خیلی زود است.

 

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، اوکراین عمداً تجهیزات نظامی را نزدیک زیرساخت‌های غیرنظامی مستقر می‌کند. لاوروف اظهار داشت: آسیب به زیرساخت غیرنظامی در اوکراین با استقرار تسلیحات سنگین و دفاع هوایی توسط کی‌یف در مناطق مسکونی مرتبط است.

 

پیش‌تر سفیر روسیه در آمریکا در اشاره به مواضع و اقدامات ضد روسی غرب در قبال مسکو هشدار داد سیاستی که هیأت حاکمه آمریکا در پیش گرفته‌، جهان را به فاجعه می‌کشاند. آنتونوف طی نشست خبری گفت آمریکایی‌ها و متحدانش یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه را علیه روسیه به راه انداخته‌اند.

 

دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا تصریح کرد: ما دائما به واشنگتن هشدار می‌دهیم که مسیر آن‌ها برای تحمیل شکست راهبردی به ما در میدان نبرد، به سرعت جهان را به سمت یک سناریوی فاجعه‌بار سوق می‌دهد.

 

پیش از آن سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از طریق اوکراین با روسیه می‌جنگد، گفته بود: آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، نتیجه آمادگی آمریکا برای جنگ هیبریدی علیه روسیه است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: