صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۵۲
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 26
کد خبر: ۱۶۹۹۶۰
یادداشت اختصاصی اشکان ممبینی، کارشناس مسائل بین‌الملل؛

سپاه؛ مظلوم در برابر تبلیغات رسانه‌ای غرب

سبزپوشان مجاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته مظلومانه در برابر هجمه‌های رسانه‌ای و سیاسی کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند. از منظر همه ملت‌های منطقه، سپاه به‌عنوان نهادی مردمی، عدالت گرا و فرهنگی در ساحت نظامی به مقابله با ظلم، بی‌عدالتی، تبعیض و نژادپرستی برخاسته است.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدر از همیشه در برهه های تاریخی و حساس انقلاب در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران بوده است. سپاه از ارکان اصلی امنیت و اقتدار کشور و همواره در عرصه های امنیتی، خدمات رسانی، جهادی و نظامی حضوری پر رنگ و مثبت داشته است. 


ازجمله دستاوردهای سپاه برای نظام جمهوری اسلامی مبارزه با تروریسم است و در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش نقشی بسیار حساس و مثبت داشت. همین اقدامات و تأثیرگذاری آن در حفظ امنیت و ثبات منطقه است که باعث شد کشورهای غربی به تبعیت از آمریکا سناریوی نخ نمای تروریستی خواندن سپاه را مطرح کنند؛ نقشه ای که از همان ابتدا شکست خورده بود.


غربی ها زود فراموش کرده اند نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در خارج از مرز های ایران به مبارزه با داعش پرداخت و آنها را شکست داد. همان گروه تروریستی ای که دست پرورده آمریکا و حمایت شده از سوی برخی کشورهای اروپایی و صهیونیزم بود. سپاه با تدبیر و شجاعت مثال زدنی با تمام قوا به مبارزه با این غده سرطانی برخاست و بار دیگر نشان داد جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه ثابت قدم است.


امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی با درایت و آگاهی فرمودند، اگر سپاه نبود کشور هم نبود و بعد از گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهدیم سپاه هر روز مقتدرتر از گذشته در راستای برقراری امنیت و ثبات گام برمی دارد و پاسداران جان بر کف همواره پشتیبان ولایت فقیه، ملت ایران و آرمان های انقلاب اسلامی بوده و هستند. 

سپاه با تدبیر و شجاعت مثال زدنی با تمام قوا به مبارزه با داعش برخاست و بار دیگر نشان داد جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه با تروریسم در منطقه ثابت قدم است


دلاورمردان سبزپوش و مجاهد در ۴۰ سال گذشته مظلومانه در برابر هجمه های رسانه ای و سیاسی کشورهای غربی، آمریکا و رژیم صهیونیستی، از ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند. از منظر ملت ایران اسلامی و همه ملت‌های منطقه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مردمی، عدالت گرا و فرهنگی در ساحت نظامی به مقابله با ظلم، بی عدالتی، تبعیض و نژادپرستی برخاسته و مأموریت استقرار عدالت در همه ابعاد را از آغاز فعالیت برای خود تعریف کرده است.


امروز آثار تدابیر و تلاش‌های راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در امنیت مردم جهان و حتی اروپا باید جست و جو کرد، زیرا اگر سپاه نبود، گروه های تروریستی ساخته و پرداخته آمریکا ازجمله داعش فجایع انسانی را نه تنها در منطقه غرب آسیا، بلکه در همه نقاط جهان ازجمله آمریکا و اروپا توسعه داده بودند و وحشت و ترس بر جهان حاکم بود.


بی تردید تحقق اقدام ارزشمند انتقام سپاه از آمریکا و متحدانش در منطقه، گواهی روشن بر این مدعاست که خط سرخ شهادت سردار سلیمانی نهج روشن دستیابی به عزت و سربلندی ایران اسلامی در تمامی عرصه هاست.


بی تردید ملت بزرگ ایران به قدم های استوار نیروهای مسلحی که در کنارمان باشند نیازمند هستند. اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام این قهرمانان همیشه در صحنه هیچ خدشه ای به حیثیت و اعتبار سپاه پاسداران وارد نخواهد کرد و ملت ایران با حمایت همیشگی خود  پاسخی مشروع به این اقدامات خصمانه و نقشه های شوم غرب و آمریکا خواهند داد.

 

نظر شما