صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 25
کد خبر: ۱۷۰۲۰۶

ممنوعیت ورزش دانش‌آموزان در روزهای آلودگی هوا

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه خانواده‌ها نسبت به انجام ورزش‌‌های سنگین توسط دانش‌آموزان در روزهای آلودگی هوا گفت:مدارس در روزهای آلوده از انجام ورزش به ویژه ورزش‌های سنگین در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، مدارس کلانشهرهایی همچون تهران از شنبه اول بهمن پس از هفته‌های طولانی تعطیلی متوالی به جریان آموزش حضوری بازگشتند، وزیر آموزش و پرورش نیز از مکاتبه با هیئت دولت برای عدم تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا خبر داده است.

 

یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش روز گذشته گفته است: براساس بررسی‌های صورت گرفته، در دنیا در صورتی که شاخص آلودگی هوا به 200 نرسد، تعطیلی رخ نمی‌دهد و هنوز هم شاخص آلودگی در کشور ما به 200 نرسیده است؛ مردم باید مراقب باشند که دانش‌آموزان ماسک بزنند تا جریان تعلیم و تربیت که مهمترین سرمایه اجتماعی و ارزش اقتصادی را به ارمغان می‌آورد، تعطیل نشود.

 

با آغاز مجدد آموزش حضوری در مدارس برخی خانواده‌ها می‌گویند در زنگ ورزش مدارس حتی دبستان‌ها، ورزش‌های سنگین همچون فوتبال انجام می‌شود، در حالی که در کلانشهر تهران هوا همچنان آلوده است و با توجه به مازوت‌سازی توسط برخی کارخانه‌ها، سلامت کودکان در معرض تهدید است.

 

در همین ارتباط محمد جعفری؛ مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش "آیا به مدارس اعلام کرده‌اید در روزهای آلودگی هوا نسبت به اجرای ورزش‌های سنگین اقدام نشود؟" گفت: دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی ابتدای سال تحصیلی به مدارس کشور ابلاغ شده است.

 

وی افزود: در این دستورالعمل تأکید شده است در شرایطی که مدارس در شرایط نامساعد هوا همچون بارندگی، برف، سرما و آلودگی حضوری فعالیت می‌کنند، ورزش در سالن‌های ورزشی و سرپوشیده انجام شود در دستورالعمل‌هایی که از طریق دفتر سلامت و تندرستی نیز ابلاغ شده به این موارد تأکید شده است.

 

جعفری گفت: مدارس در روزهای آلوده از انجام ورزش به‌ویژه ورزش‌های سنگین در فضای باز، خودداری کنند و از محتوای آموزشی ورزش در خانه که به آنها ارائه شده است، استفاده کنند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: