صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۴۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 10
کد خبر: ۱۷۲۵۲۲
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

فعالیت‌های فرهنگی سپاه؛ از مقابله با ناتوی فرهنگی تا جنگ نرم

دشمنان و براندازانی که به‌دنبال تجزیه ایران اسلامی و نابودی کیان نظام و انقلاب هستند، تاکنون بارها بستر جنگ نرم خود را عوض کرده‌اند، تا جایی که جنگ نرم امروز درون دینی و درون خانگی است. با وجود این، جنگ فرهنگی غرب و تبلیغ فرهنگ مبتذل غربی با فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکست خورده است.

 

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس تاکنون خدمات بیشماری در کشور داشته است که می توان نقش آن را در امنیت ملی، مقابله با جریان های برانداز، حفاظت از شخصیت ها و مردم با خنثی سازی فعالیت های خرابکارانه و گاهی بمب گذاری های معاندان بعد از ترورهای سال‌های 1358 تا 1362 بیان کرد.

 

جنگ تحمیلی و دفع تجاوز و بعد از آن در بازسازی کشور از آسیب ها و خرابی های بعد از جنگ، فناوری های نظامی و توانمندی های دفاعی، بازسازی و سازندگی، محرومیت زدایی، مدیریت بحران ها و بلایای طبیعی و غیر طبیعی و در یک دهه گذشته نقش فعال این نهاد در خنثی سازی تهاجمات فرهنگی از  خدمات ارزشمند سپاه پاسداران در کشور بوده است.

 

فعالیت های فرهنگی و خنثی سازی تهاجم فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن به‌وسیله سپاه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که به ویژه در سال‌های اخیر به‌وسیله این نهاد، کشور را از آسیب های بسیاری در امان نگه داشته است.

 

نقش حساس کنونی سپاه در مقابله با ناتوی فرهنگی

امروز نقش سپاه در خنثی سازی و مقابله با ناتوی فرهنگی از هر دوره دیگری مهم‌تر و حساس تر است، زیرا این روزها با گسترش روزافزون نفوذ اینترنتی دشمن و ناامنی فضای مجازی و شبکه های ارتباط جمعی بر پایه اینترنت های ناامن و دزدی اطلاعات کاربران به‌وسیله برنامه‌های بیگانه، سبب به خطر انداختن امنیت و آرامش روانی جامعه و کیان این سرزمین شده است.

 

جنگ فرهنگی غرب و تبلیغ فرهنگ مبتذل غربی با فعالیت های مقابل سپاه شکست خورده است و حالا دشمن به دنبال یارگیری از درون خانه و تولید پیاده نظام از میان خودی هاست

سپاه که حفاظت از کیان نظام و ارکان انقلاب را عهده دار است، باید به ایفای جدی نقش خود یعنی ایستادگی و مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم معاندان بیش از پیش اهتمام ورزد، همان‌گونه که اکنون چنین است. 

 

جنگ فرهنگی و اعتراف دشمن

در روزگار کنونی دشمن جبهه نبرد را از مرحله نظامی به فرهنگی کشانده است و همین مهم نقش و تلاش سپاه را در فعالیت های فرهنگی بیش از گذشته ارزشمند نشان می دهد، به‌ویژه وقتی دشمن به صراحت به تلاشش برای کمرنگ کردن مظاهر اسلامی با ابزار فرهنگی اعتراف می کند.

 

یوسف پورشلیمی، مدیر مرکز مطالعات رژيم صهیونیستی گفته است: تمام مشکلاتمان ریشه در هویت ایرانیان دارد که بخش قابل توجهی از آن وابسته به باورهای مذهبی آنهاست؛ لذا تلاش برای از بین بردن و کمرنگ کردن مظاهر اعتقادی اسلامی مانند رعایت حجاب نخستین اولویت عملیاتی ماست و در این مسیر به تمام ابزارها به ویژه رسانه پایبندیم.

 

سپاه پاسداران نیز در مقابل، با اهتمام به فعالیت های فرهنگی و تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و بکارگیری رسانه های مختلف در این مسیر برای خنثی سازی تلاش دشمنان تلاش گسترده ای می کند.

 

از ناتوی فرهنگی تا جنگ نرم

واژه جنگ نرم و ناتوی فرهنگی بعد از فتنه ۸۸ بیشتر از قبل در ادبیات سیاسی جا خوش کرد؛ آن زمانی که دشمن به دنبال فریب اذهان عمومی از فضای ناشی از انتخابات سوءاستفاده کرد و حتی برخی خواص را برای برهم زدن امنیت و تجزیه میهن اسلامی به کار گرفت، اما فعالیت های فرهنگی سپاه در  راستای تبلیغات دین و فرهنگ اسلامی و مقابله با جنگ نرم دشمن تاکنون توانسته جلوی بسیاری از خرابکاری ها و آسیب های جدی به امنیت عمومی جامعه را بگیرد.

 

کارشناسان رسانه عنوان کرده‌اند، دشمنان و براندازانی که به دنبال تجزیه ایران اسلامی و نابودی کیان نظام و انقلاب هستند، تاکنون بارها بستر جنگ نرم خود را عوض کرده اند، تا جایی که جنگ نرم امروز درون دینی و درون خانگی است. 

 

جنگ فرهنگی غرب و تبلیغ فرهنگ مبتذل غربی با فعالیت های مقابل سپاه شکست خورده است و حالا  دشمن به دنبال یارگیری از درون خانه و تولید پیاده  نظام از میان خودی هاست، مانند آنچه در حوادث اخیر و ماجرای لشکرکشی دشمن خودی برای حادثه فوت ناگهانی دختر کرد شاهد بودیم.

 

به بیان مقام معظم رهبری، «در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگر‌های معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند. به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور، ‌دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم کند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند. این کارهایى است که دارند می‌کنند؛ در این کار تجربه هم دارند، تلاش هم زیاد می‌کنند، ابزار فراوانى هم در اختیارشان هست. باید ابعاد دشمن و ابعاد دشمنى را بدانیم تا بتوانیم بر او فائق بیاییم. البته ما مدد الهى داریم، کمک غیبى داریم، بدون شک این را انسان دارد مشاهده می‌کند، اما ما مادامى که هوشیارانه و آگاهانه در میدان نباشیم، کمک الهی به سراغ ما نمی آید» .

 

سپاه پاسداران در راستای بیانات و عمل به دغدغه های رهبری با دشمن شناسی و هوشیارانه  در میدان جنگ نرم در حال نبرد با دشمنان داخلی و خارجی هستند.

 

 

نظر شما