صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 11
کد خبر: ۱۷۲۶۴۲

تکذیب فروش نفت اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان اخبار مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های عراقی مبنی بر فروش و قاچاق نفت از اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری «روداو» وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در بیانیه‌ای ادعا کرد: این «شایعه‌های گمراه کننده» را که «تلاش دشمنان برای تضعیف ثبات و توافق میان دولت فدرال و اقلیم کردستان» قلمداد می‌شود، رد می‌کنیم.

گفتنی است احزاب سیاسی عراق بار‌ها مدعی شده‌اند که نفت اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی فروخته یا قاچاق می‌شود، هرچند هیچ مدرک واقعی برای این ادعا‌ها وجود ندارد.

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان در ادامه مدعی شد: «تمام این اظهارات و شایعات بی اساس و غیرواقعی هستند، در شرایطی که اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق مشغول حل مشکلات باقی‌مانده هستند، معمولاً این شایعات با هدف «از دست دادن فرصت طلایی که پس از تشکیل دولت جدید عراق برای حل مشکلات ایجاد شده» است.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد که نفت اقلیم کردستان به طور کامل از طریق خط لوله و تحت نظارت شرکت بین المللی و بی طرف «دیلویت» صادر می‌شود و اعلام کرد که وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان به قانون اساسی عراق و قوانین فدرال احترام می‌گذارد.

پیشتر «عدی عواد» نماینده پارلمان عراق و عضو چارچوب هماهنگی، اقلیم کردستان را به فروش نفت به رژیم صهیونیستی متهم کرده بود.

«فالح الخزعلی» نماینده پارلمان و عضو چارچوب هماهنگی نیز دولت اقلیم کردستان را متهم کرد که نفت را با قیمتی حدود ۱۱ دلار کمتر از قیمت بین المللی به رژیم صهیونیستی می‌فروشد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: