صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۱۱
  • چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 01 March 2023
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۰۹۰

هشدار درباره وقوع جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی هشدار داد.

به گزارش راهبرد معاصر، نفتالی بنت، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر درباره «جنگ داخلی در اسرائیل» هشدار داد و خواستار اصلاحات در سیستم قضایی شد.

 

به گزارش المیادین، بنت روز دوشنبه اذعان کرد که خطر واقعی وقوع جنگ داخلی در این رژیم وجود دارد.

 

بنت طی مصاحبه‌ای با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت که کابینه و مخالفان باید برای مذاکره درباره اصلاحات قضایی پیشنهادی یاریو لوین، وزیر دادگستری اقدام کنند.

 

یاریو لوین، وزیر دادگستری رژیم اشغالگر اسرائیل بسته اصلاحات قانونی را ارائه کرد که اختیارات دیوان عالی دادگستری را محدود می کند و به کابینه اختیار کنترل بر انتخاب قضات جدید را می‌دهد.

 

پیش از این نیز اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ و درگیری داخلی در سایه اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو بر انجام اصلاحات قضایی هشدار داده بود.

 

هزاران شهرک نشین صهیونیست روز گذشته (دوشنبه) در مقابل ساختمان کنست علیه طرح بحث‌برانگیز اصلاحات قضایی تظاهرات کردند. هدف این طرح کنترل بیشتر قانونگذاران بر دیوان عالی است.

 

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اوایل دیشب اعلام کردند که حدود ۱۰۰ هزار اسرائیلی روز دوشنبه در مقابل کنست در قدس اشغالی در اعتراض به برنامه‌های اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو تجمع کرده‌اند.

 

در این تجمع «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون، «بنی گانتس» رئیس اتحاد ملی و دیگر مقام‌های اسرائیلی سخنرانی کردند.

 

لاپید در بخشی از این سخنرانی گفت: «ما نمی‌توانیم در مقابل آن‌ها که همه چیز‌هایی که برای ما باارزش است را خراب می‌کنند، ساکت بمانیم.»

 

نتانیاهو که پرونده فساد او همچنان باز است، می‌گوید این تغییرات برای بازگرداندن تعادل به سیستم و محدود کردن قضات فعالی که برای مداخله در حوزه سیاسی از اختیارات خود فراتر رفته اند، لازم است! او از مخالفان خود خواسته از ایجاد «هرج و مرج» دست بردارند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: