صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۱۱۰

ره‌پیک: اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها در انتخابات‌ها برای ما معیار نیست

قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی گفت: برای شورای نگهبان،‌اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و مثل همه دوره‌های گذشته،‌ طبق شاخص هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.

سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی،با اشاره به نگاه فراجناحی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان،‌ در تمام سال‌های گذشته، مطابق قانون به بررسی صلاحیت‌ها پرداخته و هیچ نگاه سیاسی و جناحی را در این امر دخالت نداده است.

 

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که سخنگوی محترم شورا در نشست خبری اشاره کردند، در ۴۴ سال گذشته جریان‌های سیاسی مختلف با سلایق مختلفی روی کار آمدند و در انتخابات‌ها حضور داشتند. شورای نگهبان نیز تلاش داشته بر مبنای قانون کار خودش را انجام بدهد و حالا نیز باید دید که شرایط اصلاح قانون انتخابات چگونه پیش خواهد رفت تا شورا مطابق قانون جدید به بررسی صلاحیت ها بپردازد.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان، تاکید کرد: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و در انتخابات پیش رو نیز،‌ طبق شاخص هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: