صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۸
  • چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 22 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۳۰۳

جلسه رییس‌جمهور با مدیران شرکت‌های تجاری در پکن برگزار شد

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران که در جریان سفر رسمی خود به چین در پکن به سر می‌برد، ظهر امروز - چهارشنبه - با مدیران شرکت‌های بزرگ تجاری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، در این جلسه که وزرای اقتصادی دولت سیزدهم نیز حضور داشتند، مسایل اقتصادی و تجاری بین فعالان اقتصادی ایران و چین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دهها تن از مدیران ارشد شرکت های چینی در زمینه های صنعت و معدن، انرژی و حمل و نقل حضور داشتند و راههای تجارت با ایران، سرمایه‌گذاری و پیشبرد پروژه های کلان محور اصلی جلسه بود.

آیت الله رئیسی در دومین روز از سفر خود به جمهوری خلق چین، صبح روز چهارشنبه در دانشگاه پکن حضور یافت و «استاد افتخاری» این دانشگاه را دریافت کرد؛ وی سپس در اندیشمندان و فرهیختگان برتر چین حضور یافت و به تشریح دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در حوزه روابط بین الملل، چندجانبه گرایی و نظم نوین جهانی پرداخت.

در جریان این سفر رئیس جمهور ضمن ملاقات با همتای چینی خود و دیگر مسئولان سیاسی این کشور، دیدار با ایرانیان مقیم چین را نیز در برنامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در راستای اجرای برنامه جامع همکاری 25 ساله دو کشور، در این سفر 20 سند همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله انرژی، صنعت، حمل و نقل و ترانزیت امضا کردند./ ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: