صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۱۹
  • چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
  • Wednesday 15 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۳۲۲

فرانس 24: دولت اردوغان در ماجرای زلزله قصور خود را نمی‌پذیرد

وبگاه شبکه خبری «فرانس ۲۴» در زمینه واکنش دولت ترکیه به زلزله اخیر نوشت در ترکیه و کسانی که از این فاجعه اخیر جان سالم به در برده‌اند، اکنون در سایه ساختمان‌های شکسته در شهرهای ویران شده مانند «قهرمان مرعش» بدون دسترسی به غذا، آب و برق زندگی می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر این شبکه چهارشنبه درباره پیامدهای زلزله اخیر در ترکیه گزارش داد «در ترکیه، بسیاری ساخت و سازهای معیوب را عامل ویرانی‌های عظیم ناشی از زمین لرزه‌ها می‌دانند. مقامات ترکیه نیز پیمانکارانی را هدف گرفته‌اند که گفته می‌شود با برخی از ساختمان‌های فروریخته مرتبط هستند.کارشناسان می‌گویند ساختمان‌ها در منطقه زلزله مطابق با استانداردها نبوده و برخی از پیمانکاران بازداشت شده‌اند».

بر اساس این گزارش، منتقدان اما می‌گویند که دولت تلاش می‌کند تقصیر فاجعه‌ای را که فساد و سهل‌انگاری خود را آشکار کرده، به گردن دیگران بیاندازد. با پایان یافتن عملیات امداد و نجات، اکنون تمرکز بر بحران عظیم انسانی این فاجعه است. سازمان ملل متحد اعلام کرده کمک‌های بیشتری در راه است، اما بازماندگان از جمله کودکان به کمک‌های طولانی مدت نیاز خواهند داشت.

در همین حال کارشناسان به خطر فزاینده شیوع بیماری‌های واگیردار در مناطق زلزله زده در منطقه جنوب شرقی ترکیه که حدود ۱۳ میلیون نفر در آن ساکن هستند، اشاره کرده‌اند. عدم دسترسی منظم به مواد غذایی، محصولات و سرویس‌ها و امکانات بهداشتی خطر شیوع بیماری‌های واگیر را در ۱۰ استان آسیب‌دیده از زلزله ایجاد کرده است.

بخش پزشکی استانبول از وزارت بهداشت ترکیه خواسته که واحدهای مراقبت‌های بهداشتی اولیه برای ارائه خدمات ضروری در مناطق زلزله زده ایجاد کند تا از خطر بیماری‌های مسری که می‌توانند بین بازماندگان سرایت کنند، جلوگیری شود./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: