صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۱۴
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 17
کد خبر: ۱۷۳۴۸۱

انتقاد مسکو از باج‌دهی بنگلادش به آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از ممنوعیت ورود کشتی‌های روسی به بنادر بنگلادش ابراز تاسف کرد اما گفت این تصمیم با تهدیدها و ارعاب واشنگتن صورت گرفته است.

به گزارش راهبرد معاصر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد که بنگلادش تحت فشارهای آمریکا از پهلوگیری کشتیهای روسی در بنادرش خودداری می‌کند.

 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: ممنوعیت ورود کشتیهای روسیه به بنادر بنگلادش نه به ابتکار داکا بلکه به تهدید ایالات متحده و تحت تحریمهاتی ثانویه این کشور اعمال شده است.

 

زاخارووا همچنین گفت: ما از این موضوع آگاه هستیم که چند ده کشتی روسی از ورود به بنادر بنگلادش منع شده‌اند و همچنین می‌دانیم که این گام غیردوستانه توسط خود مقامات بنگلادشی اتخاذ نشده است. این اقدام با تهدید تحریمهای ثانویه آمریکا روی کشتیهای روسی وضع شده و یکی دیگر از نمونه‌های ارعاب واشنگتن است.

 

این دیپلمات روسی در ادامه از این اقدام مقامات داکا ابراز تاسف کرد و گفت: این برای اولین بار نیست که بنگلادش در برابر چنین فشارهای غیررسمی از سوی آمریکا تسلیم می‌شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه تاکید کرد، تسلیم در برابر این باج خواهیهای آشکار، این خطر را دارد که آینده روابط دوستانه و سنتی میان روسیه و بنگلادش به هوا و هوس و امیال یک کشور ثالث که به دنبال اهداف شخصی خود است گره زده شود.

 

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) 2022 روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

 

در واکنش به حمله روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها کمپین تحریمی جامعی را به راه انداخته و سایر کشورها را با تهدید ملزم به پیروی از این تحریمهای یکجانبه میکنند./ فارس

نظر شما