صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 24
کد خبر: ۱۷۳۹۷

خاطرات خبرنگار جنگ» رونمایی شد/حسن شمشادی از مستندات مربوط به جنایات داعش می‌گوید

آیین رونمایی از مستند خاطرات خبرنگار جنگ با تقدیر از کارگردان اثر و حسن شمشادی پیشکسوت رسانه همراه شد.

به گزارش راهبرد معاصر ، مراسم رونمایی از مستند «خاطرات خبرنگار جنگ»،مستند برگزیده سال ۹۷ جایزه شهید آوینی پیرامون واقعه کشتار داعش در پایگاه اسپایکر عراق به کارگردانی «وحید چاووش» و به روایت سید مرتضی موسوی ساعتی پیش دوم مرداد ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

این مستند تولید خانه فیلم و نمایش مرکز آفرینش های هنری بسیج است. وحید چاووش کارگردان این مستند در این مراسم عنوان کرد: من از همه شما که در این گرما به اینجا آمدید تشکر میکنم و تشکر ویژه از محسن یزدی دارم که اگر نبود این فیلم تولید نمی شد‌.

 

حسن شمشادی خبرنگار پیشکسوت که به تازگی نیز بازنشسته شده است، نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من از خبر صدا و سیما بعد از بیست و پنج سال مداومت و سی سال کار جسته گریخته بازنشسته شدم اما خبرنگار پایان کار ندارد و پایانش شهادت انشالا خواهد بود .

 

وی در ادامه افزود: خدا قوت به وحید چاووش میگویم که گوشه ای از یک جنایت داعش را به تصویر کشید. این کار تاثیرگذار و ماندگار است. چاووش قبل مراسم می‌گفت اگر برای صهیونیست ها چنین قصه ای پیش می آمد تا به حال صد داستان از آن ساخته بودند .

 

شمشادی در ادامه افزود: حال که برای یک هزار و نهصد جوان چنین اتفاقی افتاده در یک صبح تا به شب در اسپایکر ، شهر تکریت و مرکز صلاحدین و زادگاه صدام ملعون همه سکوت کرده اند و این هم از مظلومیت شیعیان است .

وی در ادامه نیز بیان داشت: این مظلومیت نه فقط در رسانه‌های غربی، عبری و عراقی ، بین خود ما هم هست. در همه این سالها با زحمت این مستند ساخته شده اما هنوز هم در جایی که باید مشتری درجه یک اثر باشد اما و اگرهایی برای نشر کار فاخر به گوش می‌رسد‌.

 

شمشادی اظهار داشت: هیچ کار بی نقص و عیبی وجود ندارد شاید من به عنوان خبرنگار رسانه ایراد هم از آن بگیرم اما خود کار قابل عرضه و دیدن است. داعشی که صهیونیست، سعودی ها و آمریکایی ها درست کردند با اهداف مختلف بخش کوچکی از جنایتی بسیار بزرگ را به تصویر کشیده است.

 

این خبرنگار پیشکسوت افزود: کسانی به جرم اینکه در برابر داعش نماز را آنطور آنها می‌خواستند بخوانند نخواندند، سه راننده سوری بودند که با کامیون وارد مرز عراق شدند ، آنها در برابر دوربین تیربار شدند . نمونه های دیگر آن در این مستند است.

 

وی همچنین افزود: یادی کنیم از مدافعان حرم و اسلام حقیقی و امنیت ملی ما که وقتی این افراد شهید میشوند کمتر دیگران خبردار میشوند.

شمشادی همچنین گفت: کوته فکرانی دیده می‌شوند که تحت تاثیر تبلیغات عکس سعودی‌ها معتقدند که داعش را جمهوری اسلامی ایجاد و از آنها حمایت می‌کند. صدها فیلم و عکس و مستند وجود دارد که نشان می‌دهد اینها قصد گرفتن تهران را دارند حال هنوز عده ای معتقدند داعش با ما کاری ندارد!

 

زیبایی نژاد رییس مرکز آفرینش های هنری بسیج و رضایی مدیر خانه فیلم و نمایش مرکز آفرینش‌های هنری بسیج روی صحنه قرار گرفته و از دو تن از خبرنگاران فعال این عرصه وحید چاووش کارگردان اثر و حسن شمشادی تقدیر کردند.

در حال حاضر این مستند در حوزه هنری در حال پخش است.

منبع : فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: