صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 21
کد خبر: ۱۷۳۹۷۹

واکنش نمایندگان به تفحص از کارخانه سیمان کردستان

نمایندگان مجلس در جلسه علنی با اکثریت آرا با تقاضای تحقیق و تفحص از کارخانه سیمان کردستان موافقت نکردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح تقاضای تحقیق و تفحص از صادرات تولیدات شرکت سیمان کردستان در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

 

نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان این طرح از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه علنی با 103 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع با این طرح تفحص مخالفت کردند.

 

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در این جلسه گزارش این کمیسیون درباره تفحص از کارخانه سیمان کردستان را به شرح زیر قرائت کرد.

با احترام، بازگشت به نامه شماره 2102794 مورخ 1401/2/28 در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای تحقیق و تفحص از «عملکرد کارخانه سیمان کردستان» که ضرورت انجام تحقیق وتفحص را بوجود آورده است.» به استحضار می‌رساند:

 

در اجرای ماده (212) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ 1401/6/15 متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ 1401/7/24 ‌کمیسیون که با حضور 19 نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

 

محورهای تحقیق و تفحص:

1- ابهام در تولید سیمان و کلینکرتیپ5، و فروش وصادرات آن
2- نحوه رعایت صرف و صلاح در تامین مواد اولیه کارخانه و تولید محصولات سیمانی
3- عملکرد مالی و اقتصادی کارخانه
4- نحوه جذب و بکارگیری کارگران، کارکنان و مدیران کارخانه./ تسنیم

نظر شما