صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۸
  • سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 28 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 26
کد خبر: ۱۷۴۵۳۸

خداحافظی غریبانه یک پرسپولیسی به خاطر گل محمدی+ عکس

سرمربی پرسپولیس با تصمیمی که اخیرا گرفت نگذاشت یک اتفاق تلخ دوباره تکرار شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان معمولا آنقدر پرحادثه و خبرساز است که از دل آنها نکات زیادی باقی می‌ماند؛ نکته‌هایی که بعضا تا سال‌ها امکان بازخوانی دارند. در جریان برتری اخیر سرخپوشان در برابر سپاهان اما، اتفاقی رخ داد که باعث یادآوری یکی از کلاسیک‌ترین حوادث این بازی شد. موضوع به گلزنی سیامک نعمتی مربوط می‌شود. همانطور که می‌دانید این بازیکن از سوی یحیی گل‌محمدی در فهرست مازاد سرخپوشان قرار گرفته بود و در زمستان باید از پرسپولیس جدا می‌شد. با این حال سیامک این موضوع را نپذیرفت و تلاش‌های فراوان مدیران باشگاه هم برای راضی کردن او به جایی نرسید. اینکه چرا نعمتی اصرار به ادامه حضور در پرسپولیس داشت روشن نیست؛ برخی از علاقه او به این باشگاه سخن می‌گویند و بعضی هم معتقدند چون نعمتی نمی‌توانست چنین قرارداد درشتی در یک تیم دیگر ببندد، ترجیح داد به کارش در جمع سرخپوشان ادامه بدهد.


هرچه بود سیاست سیامک در این زمینه برای یحیی گل‌محمدی پذیرفتنی نبود و این مربی به نوعی نعمتی را در لیست سیاه قرار داد. او نه‌تنها جایی در مسابقات پرسپولیس نداشت، بلکه در مقطعی حتی اجازه پیدا نمی‌کرد در تمرینات گروهی تیمش شرکت کند.

نهایتا اما نعمتی این شرایط را تاب آورد تا نوبت به بازی حساس با سپاهان رسید؛ جایی که کمبود مهره باعث شد یحیی بار دیگر فرصت را در اختیار این بازیکن قرار بدهد. او هم به بهترین شکل ممکن از موقعیت مختصر به‌وجود آمده استفاده کرد و گل سوم تیمش را به ثمر رساند. این اتفاق دقیقا برعکس فرجام تلخی بود که سال۹۲ در جریان بازی حذفی پرسپولیس و سپاهان برای مهدی مهدوی‌کیا رخ داد؛ جایی که ستاره سرخپوشان در دیدار خداحافظی‌اش از سوی گل‌محمدی به نیمکت دوخته شد و تنها در ۵دقیقه پایانی از سر «رفع تکلیف» به میدان رفت. آن شب پرسپولیس باخت و کیا غریبانه با میادین وداع کرد، اما این بار سیامک فرصت بیشتری به دست آورد و کمک کرد تا سرخ‌ها طعم شیرین صعود را بچشند. به‌نظر می‌رسد یحیی از اتفاق تلخ رخ داده در دهه گذشته درس گرفته است./ همشهری

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: