صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۳
  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 31 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 26
کد خبر: ۱۷۴۵۴۶

شاخ و شانه‌کشی نخست وزیر کانادا برای گوگل

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که آزمایش مسدودسازی اخبار گوگل در کانادا اشتباهی وحشتناک از جانب این شرکت است.

به گزارش راهبرد معاصر، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که مسدود کردن محتوای خبری توسط گوگل و در واکنش به لایحه دولت، اشتباهی وحشتناک است. این لایحه گوگل را مجبور می‌کرد تا برای محتواهای خبری به ناشران مبلغی را پرداخت کند.

 

گوگل این هفته اعلام کرد که در حال آزمایش مسدود کردن دسترسی برخی از کاربران کانادایی به اخبار به عنوان پاسخی به قانون اخبار آنلاین دولت ترودو است که انتظار می‌رود این قانون به تصویب برسد. ترودو، در گفت وگو با خبرنگاران در تورنتو، گفت که مسدود شدن اخبار در کانادا موضوعی است که او را آزار می دهد. او اعلام کرد از اینکه گوگل به جای پرداخت مبلغ به روزنامه نگاران تصمیم گرفته دسترسی کانادایی‌ها را به اخبار مسدود کند متعجب شده است.

 

وی گفت:«من فکر می‌کنم که این اشتباهی وحشتناک است و می‌دانم که کانادایی‌ها انتظار دارند روزنامه‌نگاران برای کاری که انجام می‌دهند، دستمزد خوبی دریافت کنند.»

 

قانون اخبار آنلاین که دولت ترودو سال گذشته ارائه کرد، قوانینی را برای پلتفرم هایی مانند فیسبوک و گوگل جهت مذاکره در مورد معاملات تجاری و پرداخت به ناشران اخبار ایجاد کرد. این قانون ماه دسامبر در مجلس عوام کانادا به تصویب رسید.

 

فیسبوک همچنین نگرانی هایی را در مورد این قانون مطرح کرد و هشدار داد که ممکن است مجبور شود اشتراک گذاری اخبار را در پلتفرم خود مسدود کند.

 

گوگل هنوز به این سخنان واکنشی نشان نداده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: