صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 27
کد خبر: ۱۷۴۷۸۷

علت فوت دختر ۱۱ ساله قمی چه بود؟

پزشک معالج «فاطمه رضایی» و متخصص بیماری کودکان در توضیحاتی درباره مرگ این دختر قمی گفت: بیمار دختر ۱۱ ساله‌ای بود که سه تا چهار روز دچار تب و لرز، بی‌اشتهایی، درد شکم و سرفه شده بود و فوت او ناشی از بیماری عفونی و کلیوی بوده و هیچ علائم و نشانه‌ای از مسمومیت نداشته است.

به گزارش راهبرد معاصر عبدالحسین پشتیبان روز دوشنبه افزود: بیمار ابتدا مراجعه سرپایی به مراکز درمانی داشته و سرم دریافت کرده بود اما بعد از آن که حالش خوب نمی‌شود به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه و همکاران آن مرکز آزمایش‌های لازم را از وی می‌گیرند. در آزمایش‌ها مشخص می‌شود که «کراتینین» خون بالا است و این کراتینین یعنی فعالیت کلیه اختلال و از سوی دیگر افت اکسیژن نیز داشته است.

وی ادامه داد: همکاران آن بیمارستان بلافاصله، بیمار را به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) منتقل کرده که من و تیم پزشکی ویزیت اولیه انجام و آزمایش‌های تخصصی دیگر نیز را برای او انجام دادیم و در آن آزمایش‌ها علاوه بر کراتینین بالا، پلاکت پایین خون و مشکلات آنزیم‌های کبدی نیز مشاهده شد.

این متخصص کودکان اضافه کرد: همچنین ما مشکوک به کووید۱۹ و آنفلوآنزا شدیم و از سوی دیگر مشاوره‌های عفونی، خون، قلب و کلیه نیز برای وی انجام شد و مصرف داروی «آوی آی جی» نیز برای این بیمار آغاز کردیم اما به دلیل شدت بیماری و عدم پاسخ به داروها، متاسفانه به دلیل عفونت شدید، فوت شد.

پشتیبان تاکید کرد: این بیمار هیچ گونه علائم و نشانه‌های مسمومیت نداشته و وی، دچار مشکلات عفونی و کلیوی بود./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: