صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 27
کد خبر: ۱۷۴۸۲۲

حق الثبت اسناد ثبت شده در سامانه‌های الکترونیک مشخص شد

ساز و کار دریافت حق الثبت اسناد در پلتفرم‌های بخش خصوصی در سال آینده مشخص شد که بر اساس آن رقم آن ۱۰ درصد بیشتر از رقم تعیین شده در دفاتر اسناد رسمی خواهد بود.

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بندهای الحاقی ۱، ۲ و ۳ تبصره ۱۰ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند ۱ الحاقی به تبصره ۱۰ ، حق الثبت اسناد ثبت شده توسط سکوها در سامانه ثبت الکترونیک اسناد، ۱۰ درصد بیشتر از حق الثبت اسناد ثبت شده نزد دفاتر اسناد رسمی است و این مابه التفاوت به عنوان درآمد، به منظور ارتقای عملکرد سامانه ها و بهبود فرآیندهای ثبتی در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار می گیرد.

همچنین طبق بند ۲ الحاقی وجوه ارزی حاصل از دعاوی و مطالبات خارجی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تا معادل سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال بابت دیون ارزی داخلی و خارجی آن وزارتخانه تسویه می‌شود. خزانه‌داری کل کشور با اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و تأیید بانک مرکزی نسبت به درج عملکرد این بند در ردیف درآمدی ۱۶۰۱۶۵ جدول شماره(۵) و هزینه ای به صورت جمعی – خرجی این قانون اقدام می‌کند.

براساس بند ۳ الحاقی، در راستای ماده (۲۳) قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴/۹/۱۶ درآمد شوراهای حل اختلاف مندرج در ردیف ۱۴۰۱۰۱ به عنوان درآمد اختصاصی تلقی می‌شود./ ایرنا

نظر شما