صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۵۰۰۶

اعلام تعداد دقیق قبول‌‌شدگان آزمون سردفتری

در آزمون سردفتری ۱۴۰۱ که بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شد، ۹۵۰۱ نفر قبول و مشمول دریافت ابلاغ سردفتری شده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر یک کاربر با طرح سؤال از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات خواستار دستیابی به آمار‌های مربوط به آزمون سردفتری ۱۴۰۱ شد. این آزمون آذرماه امسال بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برگزار شد.

کاربر مذکور از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تعداد قبول شدگان آزمون سردفتری اسناد رسمی و میانگین یک درصد برتر شرکت‌کنندگان را پرسیده است. سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان سازمان پاسخگو در این سامانه پاسخ داده است: در آزمون سردفتری اسناد رسمی که سال جاری بر اساس قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار برگزار شده است تعداد ۹ هزار و ۵۰۱ نفر قبول شده‌اند و برای میانگین یک درصد برتر شرکت کنندگان آزمون مذکور نمونه ۸۸۰۰ گزارش می‌شود. این خبر می‌افزاید؛ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعد از چند سال و بر اساس تکلیف قانونی که در قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار آمده است، آذرماه گذشته آزمون سردفتری را با حضور حدود ۵۲ هزار متقاضی برگزار کرد.

این آزمون در حالی برگزار شد که آخرین دوره آن پس از ۱۱ سال تأخیر و توقف در سال ۱۳۹۷ و با انتقادات و اعتراضات بسیار در خصوص نحوه اجرا و جذب برگزار شد و ظرفیت‌های بسیار محدودی برای پذیرفته‌شدگان در نظر گرفته شد؛ همچنین دوره ماقبل آن در سال ۱۳۸۶ برگزار شده بود. نتایج آزمون سردفتری ۱۴۰۱ اخیراً اعلام شده است.

در حال حاضر و طبق اعلام علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، حدود ۸۷۰۰ دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور در حال فعالیت است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: