صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 01
کد خبر: ۱۷۵۰۹۵

وضعیت امروز اسرائیل: تظاهرات گسترده، راه‌های بسته‌شده و ارتشِ فراری

رسانه‌های صهیونیست در گزارش‌های خود از آخرین تحولات در سرزمین های اشغالی، اعلام کردند که تظاهرات علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو» افزایش یافته، معترضان راه‌های اصلی را بسته و افسران ارتش نیز حاضر به خدمت نیستند.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز (چهارشنبه، اول مارس) رسانه‌های صهیونیست از گسترش تظاهرات به سراسر سرزمین‌های اشغالی و بسته‌شدن راه‌ها در اعتراض به اصلاحات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» خبر دادند.

 

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، در حالی که چند روز پیش رسانه‌های عبری از گسترش اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو و شرکت صدها نفر از نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر در این تظاهرات خبر داده بودند، امروز درگیری‌هایی بین پلیس و تظاهرکنندگان در تل آویو رخ داده است.

 

پیشرفت تحولات تل آویو از تظاهرات به ترور!

شب گذشته نیز «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به پلیس دستور داده بود که اجازه بسته شدن راه‌های اصلی را ندهد و ابتکار عمل را برای بستن همه راه‌های هرج و مرج به دست بگیرد. وزیر افراط‌گرایی که پلیس رژیم همان شب گذشته، مدعی شد که طرح ترورش را خنثی کرده است.

 

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» در این باره گزارش داده بود «پلیس اسرائیل فردی از ساکنان قدس شرقی را دستگیر کرده و او به قصد خود برای ترور بن‌گویر اعتراف کرده است»؛ تحقیقات پلیس رژیم اشغالگر نشان داد که یکی از شهرک‌نشینان صهیونیست قصد داشته پس از ربودن پلاک خودروی پلیس، خودش را به بن‌گویر رسانده و او را ترور کند!

 

امتناع از خدمتِ ارتش و افزایش ناامنی‌های تل‌آویو

«یوآو گالانت»، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی، امروز چهارشنبه اذعان کرد که هر فراخوانی مبنی بر امتناع از خدمت در «ارتش اسرائیل، حمله به امنیت اسرائیل» است. در همین راستا، «عمر بارلیو»، وزیر سابق امنیت رژیم صهیونیستی، شب گذشته هشدار داده بود که توقف خدمت در نیروهای ذخیره ارتش پس از آنچه او «انقلاب قضایی» نتانیاهو خوانده، جدی‌تر شده است.

 

بارلیو در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «ولی‌نت» خواستار مبارزه نظامیان با تمام ابزارهای موجود، به محض اجرای این «انقلاب قضایی» شد. او در ادامه تصریح کرد: اکثر کسانی که به عنوان نیروهای ذخیره در ارتش خدمت می‌کنند، داوطلب هستند؛ چنانچه آن‌ها نگران کودتا یا انقلاب شوند، قطعاً از داوطلب‌شدن برای خدمت دست خواهند کشید.

 

ارتش رژیم اشغالگر: در آستانه بزرگ‌ترین بحران هستیم

طبق گزارش رسانه‌های عبری زبان، ارتش رژیم صهیونیستی در پی اعتراضات سراسری به کودتای کابینه نتانیاهو، نگران بحران جدی در نیروهای ذخیره خود است. تا این لحظه، هزاران نفر در سرویس ذخیره طوماری را امضا کرده‌ و هشدار دادند که در صورت تداوم این «کودتای قضایی» به ارتش نخواهند پیوست.

 

یکی از مقامات ارتش رژیم اشغالگر به روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفته است که ارتش با «جدی‌ترین بحران نیروهای ذخیره پس از جنگ یوم الغفران (اکتبر ۱۹۷۳) مواجه است»؛ چرا که در صورت اجرایی شدن طرح اصلاحات قضایی که توسط کابینه نتانیاهو به تصویب رسیده است، آن‌ها دیگر «داوطلبانه در ارتش خدمت نخواهند کرد».

 

روز گذشته صدها افسر ذخیره در واحد اطلاعات نظامی موسوم به «۸۲۰۰» در ارتش رژیم اشغالگر هشدار دادند که در صورت تصویب و اجرای طرح اصلاحات قضایی که توسط کابینه نتانیاهو دیگر داوطلب خدمت در این واحد اطلاعاتی نخواهند بود.

 

نظامیان صهیونیست: درباره امنیت اسرائیل هشدار می‌دهیم!

براساس گزارش شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی، این افسران در نامه‌ای خطاب به «یوآو گالانت»، وزیر دفاع، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش و « آرون حلیفا» رئیس اطلاعات نظامی (امان)، نوشتند: «ما به شما هشدار می‌دهیم که شاهد مجموعه نگران‌کننده‌ای از علائم و هشدارهای خطر هستم که ترسی واقعی را برای امنیت و وجود اسرائیل به وجود آورده‌اند».

 

این هشدارها در حالی افزایش می‌یاید که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر به ویژه افسران نیروی هوایی، به صف تظاهرات علیه کابینه پیوسته‌اند. هفته گذشته یک افسر ارشد نیروی هوایی در اعتراض به «اصلاحات قضایی» خواهان اخراجش از خدمت شده بود که همکارانش نیز به او ملحق شدند.

 

پس از آن ۱۰۰ افسر دیگر هم از تیپ عملیات ویژه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند در صورت تداوم حرکت به سوی اصلاحات، خدمت سربازی‌ خود را رها خواهند کرد. آن‌ها در طوماری که امضا کرده‌اند، نوشته‌ بودند که در پی «کودتای دولت علیه نظام [قضایی]» به خدمت سربازی ادامه نخواهند داد. در میان امضاکنندگان این طومار یک سرلشکر، یک سرتیپ و تعداد زیادی از افسران ارشد و دارای درجه سرهنگی و سپهبدی حضور داشتند.

 

تیپ عملیات ویژه یکی از مهم‌ترین تیپ‌ها و لشکرهای ارتش رژیم اشغالگر به شمار می‌رود؛ زیرا از اطلاعات نظامی «امان» آگاه است و واحد «سایرت متکل» یا «یگان تکاوران ستاد کل» را هم شامل می‌شود. این یگان از مهمترین افسران نخبه در یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شده و به افسران آن، ماموریت کار در پشت خطوط دشمن سپرده شده است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: