صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 02
کد خبر: ۱۷۵۲۳۴

امیر عبداللهیان: اوکراین اسنادی درباره پهپادهای ایرانی ارائه نکرده است

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرد اوکراین اسنادی درباره پهپادهای ایرانی ارائه نکرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، حسین امیر عبداللهیان در مصاحبه‌ای اختصاصی با کریستین امانپور، مجری شبکه سی ان ان به طیف گسترده‌ای از پرسش‌ها از جمله برنامه هسته‌ای ایران و نیز ادعا‌ها درباره کمک تهران به روسیه در جنگ اوکراین پاسخ داد.

 

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه ایران با رد ادعا‌های غرب درباره یافتن مواد هسته‌ای با خلوص بالا در تاسیسات هسته‌ای ایران، از آمادگی تهران برای همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت: روابط ما با آژانس در مسیر صحیح و عادی خود قرار داد و این موضوع را از طریق میانجیگران به طرف آمریکایی گفته ایم که ما در مسیر رسیدن به توافق هستیم، اما اگر مجلس قانون جدیدی تصویب کند ما باید به مصوبه آن پایبند باشیم.

 

وی افزود: ما همواره از گفتگو و مذاکره استقبال کرده ایم. با این حال، ما شاهد سنگ اندازی طرف غربی هستیم. پنجره دیپلماسی برای رسیدن به توافق باز است، اما این پنجره برای همیشه باز نخواهد ماند.

 

امیر عبداللهیان در ادامه درباره ادعا‌ی سرکوب معترضان در ایران که بارها از سوی کشورهای غربی مطرح شده، آن را ساختگی و حاصل جنگ روانی رسانه‌های غربی عنوان کرد و خواستار پایان مداخلات کشور‌های غربی در امور داخلی تهران شد.

 

وی در پاسخ به پرسش امانپور درباره ادعا‌ها پیرامون ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نیز تاکید کرد: مقامات نظامی کی یف در مذاکراتی که در عمان با طرف ایرانی داشتند تنها شماری عکس مبهم و مغشوش ماهواره‌ای در این زمینه ارائه کردند و مدعی ایرانی بودن آن‌ها شدند.

 

وزیر خارجه ایران در ادامه با رد ادعا‌های مطرح شده در این زمینه تاکید کرد: متخصصان ایرانی با بررسی اسناد ارائه شده طرف اوکراینی متوجه شدند که این تصاویر هیچ ارتباطی با پهپاد‌های ایرانی ندارد. ما در حال حاضر چهار ماه است که منتظر دور دوم گفتگو‌ها با طرف اوکراینی و ارائه اسناد جدید از سوی آن‌ها هستیم، اما آن‌ها این گفتگو‌ها را به طور دائم به تعویق می‌اندازند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما