صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۰۲
  • دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Monday 08 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۵۳۸

هشدار درباره خطر نسل جدید داعش در عراق

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد که این کشور در دهه آینده با نسل جدیدی از داعش مواجه خواهد شد که اطلاعاتی درباره آن‌ها ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر، یحیی رسول در گفت وگویی اختصاصی با شبکه خبری رووداو گفت که نبرد با بقایای گروه تروریستی داعش نبرد اطلاعاتی است و داعش از طریق انجام عملیات به دنبال سروصدای رسانه‌ای است. به همین دلیل عراق به دقت خلیفه جدید داعش را پیگیری و دنبال می‌کند.

 

وی به هماهنگی با نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) برای حفظ مرز‌های کشور اشاره کرد و گفت که اردوگاه الهول در سوریه یک بمب هسته‌ای موقت به شمار می‌رود و تغذیه فکری تکفیری در اردوگاه الهول از سوی زنان داعشی به فرزندان خود صورت می‌گیرد.

 

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق با اشاره به اینکه شهر الطارمیه در شمال بغداد از لحاظ امنیتی دارای ثبات است، بیان کرد که طبیعت جغرافیایی این منطقه سخت است.

 

وی تصریح کرد که پیشنهاد داده است ائتلافی جهانی برای همکاری و ایجاد برنامه‌هایی برای کودکان و زنان داعش با روند بازپروری و چگونگی جلوگیری از تشکیل نسل جدیدی از گروه تروریستی داعش تشکیل شود.

 

به گزارش میدل ایست نیوز، رسول در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی اش از قدرت داعش در عراق گفت که داعش از لحاظ نظامی در عراق به پایان رسیده و ابزار نظامی آن در نبرد‌ها از بین رفته است و حضور نظامی ندارد، اما همچنان بقایای داعش حضور دارند، ما از مدت‌ها و پس از عملیات آزادسازی، عملیات تعقیب و پیگیری عناصر داعش را آغاز کردیم و نتایج خوب و بسزایی در این خصوص به دست آوردیم.

 

رسول ضمن اشاره به اینکه داعش در برخی پناهگاه‌ها حضور دارد و نیرو‌های عراقی اقدام به هدف قرار دادن آن پناهگاه‌ها می‌کنند، گفت که داعش از کمبود نیرو و حمایت لجستیک و پناهگاه و سلاح رنج می‌برد و همانند گذشته نمی‌تواند از خودروی بمب گذاری و کاشت بمب و عملیات ویژه استفاده کند.

 

رسول گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی، داده های بسیاری دارند و ما به دقت خلیفه جدید داعش را دنبال می‌کنیم، ما به عنوان دستگاه اطلاعاتی، اطلاعاتی را ارائه کردیم که در هلاکت ابوبکر البغدادی و قرداش نقش داشت، ما از اطلاعات تروریست‌های دستگیر شده برای رسیدن به سرکردگان مهم استفاده می‌کنیم.

 

سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق ضمن هشدار نسبت به خطر خانواده‌ها و کودکان داعش در اردوگاه الهول، گفت که دولت عراق گام‌های زیادی برای بازپروری آن‌ها برداشته است و بیش از ۷ مرتبه آنان را از اردوگاه الهول به اردوگاه الجدعه آورده است و بسیاری از آن‌ها در جامعه ادغام شده و به زندگی عادی خود بازگشته اند، اما این مسئولیت تنها بر عهده عراق نیست بلکه مسئولیت همه جهان است، زیرا گروه تروریستی داعش بین المللی است و نه داخلی.

 

وی درباره میزان هماهنگی با نیرو‌های قسد گفت که هماهنگی وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید قسد حکومت نیست، زیرا سوریه نظام و حکومت دارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: