صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 29
کد خبر: ۱۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

جزئیاتی از دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری سال 88+فیلم

جزئیاتی از دیدار 27 خرداد 1388 رهبر انقلاب با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری سال 88 منتشر شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از مهمترین اتفاقات سال 88 که در نوع خود بی‌نظیر بود، دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال 88  در 27 خرداد همان سال است. دیداری که نمایندگان هر یک از ستادهای انتخاباتی کروبی، موسوی، رضایی و احمدی‌نژاد صحبت کردند و نماینده وزارت کشور و شورای نگهبان نیز به ادعاها پاسخ دادند.


در این دیدار، الویری، زنگنه، آخوندی، منتجب‌نیا، طلایی‌نیک و فاطمه کروبی نیز نظراتی بیان کردند و پاسخ رهبری را شنیدند. متن‌ پیش‌رو روایتی از جلسه تاریخی 27/3/88 است که متن کامل آن برای اولین بار منتشر شده است.


مهمترین محورهای این جلسه به نقل از کتاب "فتنه تغلب":

- 27خرداد 88 رهبر معظم انقلاب در دیداری با نمایندگان کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری از آنها خواستندهیچ تقیّه و ملاحظه‌ای هم نکنند و همان که در ذهنشان هست بیان کنند و فرمودند "هر کدام‌تان در آنچه خواهید گفت، نیّت کنید که برای خدا و به قصد جلب رضای الهی حرف می‌زنید."


- مرتضیالویری از ستاد کروبی به‌عنوان اولین‌ نفر حرف می‌زند و با ادعای صلاحیت نداشتن احمدی‌نژاد، می‌گوید "گزارش‌های متعددی به وسیله تلفن به ما داده می‌شد که در زمان رای‌گیری جمعیت زیادی پشت صندوق‌های رای جمع می‌شدند ولی اجازه داده نشد که اینها حضور پیدا کنند، رای بدهند."


- محمدرضا بهشتی نماینده ستاد میرحسین موسوی نیز می‌گوید "تخلف‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته و درخواست آقای مهندس میرحسین موسوی هم یک درخواست روشنی است، ایشان خواستار ابطال و تجدید انتخابات است!"


- نفر بعدی داود دانش‌جعفری نماینده ستاد موسوی است. وی خطاب به رهبر انقلاب می‌گوید "این تلقی وجود داشت که خود حضرتعالی هم شاید علاقه‌مند نباشید که در جهت خلاف رای به دولت اقدام بشود و صحبت کردستان حضرتعالی را در یک مثالی می‌گرفتند که به این دلیلبیان شده بود."


- مجتبی ثمره هاشمی نماینده ستاد احمدی نژاد نیز در این دیدار گفت "آیا این درست بود که قبل از اینکه نتیجه آراء مشخص بشود، جناب آقای موسوی بروند مصاحبه بکنند، خبرنگاران را جمع بکنند و اعلام پیروزی بکنند؟آقایانی که در شورای نگهبان هستند می‌توانند بگویند که چه اتفاقاتی وقت شمردن آراء افتاد و چطور آقایان القا می‌کردند که زودتر پیروزی را اعلام بکنیم."


- بعد از ارائه گزارش نماینده وزارت کشور و شورای نگهبان، رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند "هیچ‌کس نباید کمک کند به این تشنج آفرینی و اغتشاش‌آفرینی و همه باید در مقابل آن صریح موضع بگیرند، کما اینکه مواضع حقیقی شماها هم جز این نیست. همه صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواست آنها نیست و هر کاری که تشنج آفرین باشد واقعا نکنند."


- بعد از سخنان مقام معظم رهبری، مرتضی الویری و بیژن نامدار زنگنه درخواست‌هایی به رهبر انقلاب می‌کنند. همچنین عباس آخوندی خاطره‌ای از انتخابات سال 76 نقل و می‌گوید "صندوق‌ها را بیست‌بار هم بشمارند نتیجه آراء عوض نمی‌شود!"


- در پایان همسر کروبی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان می‌شود. رهبر انقلاب می‌گویند "کار قشنگی نیست آدمی را که جرمی نکرده بازداشت کنند؛ کار قشنگی هم نیست آدمی که جرم کرده را بازداشت نکنند".


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در همین راستا، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌اللهخامنه‌ای بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در روز 30 تیرماه 88، سخنان میرحسین موسوی و خاتمی و... را برای اولین بار منتشر کرد.

 

Array

نظر شما
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کیانفر
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
محمدجواد کریمی‌قدوسی گفت: در سه دهه اخیر سه فتنه در کشور به وقوع پیوست،
اولی سیاسی در سال ۷۸ با اسم رمز جامعه مدنی،
دومی امنیتی در سال ۸۸ با اسم رمز تقلب در انتخابات،
سومی اقتصادی از سال 92 با اسم رمز مذاکره.

آقای قدوسی،
دوتای اول جنگ قدرت در بین جناحهای جمهوری اسلامی بود که به راحتی حل شد ولی سومی پاشنه آشیل جمهوری اسلامی می‌باشد زیرا باعث گرانی شده و ملت را در مقابل کل نظام قرار داده است.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که همصدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،