صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۳۱
  • دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 12 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 30
کد خبر: ۱۷۷۳

ماجرای استعفای وزیر بهداشت چیست؟

امروز خبری در رسانه ها و به نقل از توئیت منتشر شده توسط الیاس حضرتی مبنی بر استعفای قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در اعتراض به کاهش بودجه سلامت منتشر شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز ( 9 دی) الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: "وزیر بهداشت در اعتراض به کاهش بودجه سلامت استعفا کرده است."



این موضوع توسط قربانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان نیز تائید و وی تاکید کرد: "وزیر بهداشت از سمت خود استعفا داده اما هنوز رئیس جمهور نپذیرفته است."


براساس اخباری که در رسانه ها منتشر شده است، وزیر بهداشت شنبه دو هفته پیش به دلیل بودجه سلامت برای سال 98 به خصوص عدم تخصیص بودجه تصویب شده برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی از صندوق توسعه ملی، کتباً در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، استعفا داده است.


با گذشت حدود 15 روز از استعفای وزیر بهداشت، حسن روحانی رئیس جمهور تاکنون در این باره پاسخی به نامه‌ی استعفای قاضی زاده هاشمی نداده است اما محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش کرده که با وساطت، موضوع را حل کند اما وزیر بهداشت اصرار داشته که بودجه تامین دارو و تجهیزات پزشکی باید تامین شود.


قاضی زاده هاشمی بعد از استعفا و تا مشخص شدن وضعیت استعفا، همچنان در وزارت بهداشت مشغول به کار بوده و در هفته پیش 3 سفر استانی به سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد داشته است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: