صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 24
کد خبر: ۱۷۷۴۹۸

سقوط دوباره بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش ۲.۵ درصدی بود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ با کاهش ارزش سهام بانک‌های اروپایی و نیز پس از سخنان جنیفر گرانولم، وزیر انرژی آمریکا که گفت ممکن است پر کردن ذخایر استراتژیک کشور چند سال به طول بیانجامد، که به معنای کاهش تقاضا بود، بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۲.۵ درصد کاهش را تجربه کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال با یک دلار و ۸۵ سنت کاهش، به ۷۴ دلار و ۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۷۹ سنت کاهش، ۶۸ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

 

سهام بانک‌های بزرگ اروپایی همانند دویچه بانک آلمان و گروه یو بی اس به دلیل نگرانی از احتمال رکود اقتصادی شاهد کاهش شدید ارزش بود.

 

همچنین افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) باعث تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی شد که این موضوع باعث گران‌تر شدن نفت برای خریداران خارجی خواهد شد. همین امر به کاهش بهای نفت در بازار جهانی دامن می‌زند.

 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از کاهش عرضه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام به بازار خبر داد. اکنون مسکو روزانه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند که در نظر دارد این میزان را از ماه مارس تا ژوئن به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه کاهش دهد.

 

تحلیلگران می‌گویند با کنترل نسبی همه گیری کرونا در چین و افزایش تقاضای این کشور برای نفت خام، می‌توان انتظار داشت بهای نفت در روز‌های آتی روند صعودی به خود بگیرد. با این حال، داده‌های آماری درباره شرایط اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا نقش مهمی در تعیین میزان تقاضای جهانی برای طلای سیاه خواهد داشت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: