صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۴۷
  • چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
  • Wednesday 05 April 2023
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 March 28
کد خبر: ۱۷۷۷۲۳

تزریق ۷۱۴ میلیارد تومان پول به بازار سهام توسط حقیقی‌ها

ورود پول حقیقی‌ها امروز نسبت به روز‌های گذشته رو به رو شد و حقیقی‌ها ۷۱۴ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

به گزارش راهبرد معاصر کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز گروه خودرو ، ساخت قطعات و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند.
خانم رباب وفایی گفت: امروز سه شنبه ۸ فروردین، بازار با تقاضای خوبی در تمام صنایع رو به رو شد و در صنایع کوچک‌تر قدرتمند‌تر بود و هر چند در اواسط بازار سهام بزرگتر و شاخص ساز بازار با افزایش فشار عرضه همراه شدند، اما بیش از ۸۰ درصد نماد‌ها سبز پوش شدند! در حقیقت می‌توان روز خودنمایی سهام کوچکتر و جا مانده از رشد دانست که مورد توجه سرمایه گذاران بودند و باعث شد شاخص کل هم وزن روند بهتری داشته باشد.

او افزود: گروه خودرو ، ساخت قطعات و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بازار سهام به خود اختصاص دادند.

به گفته وفایی، در حالی که شاخص به سقف تاریخی خود رسیده، مقایسه نماد‌ها و فاصله از سقف بیشتر شده هست و تمایل به خرید سهامی که در حین قابلیت اوضاع مناسب بنیادی شرکت و فاصله‌ی زیاد با سقف، کانون توجه تریدر‌ها شده است.

او گفت: ارزش معاملات خرد (معاملات خرد سهام و حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی) ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، ۲۰ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود. ورود پول حقیقی‌ها امروز نسبت به روز‌های گذشته رو به رو شد و حقیقی‌ها ۷۱۴ میلیارد پول به بازار سهام تزریق کردند.

وفایی گفت: در معاملات امروز تعداد نماد‌های مثبت ۶۱۵ (۸۰ درصد) نماد و تعداد نماد‌های منفی ۱۵۲ (۲۰ درصد) نماد بود و در نهایت شاخص کل با افزایش ۱۵۳۰۲ واحدی به سطح دو میلیون و ۴۴ هزار رسید./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: