صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۴
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 30
کد خبر: ۱۷۷۹

تصمیم انگلیس برای ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در سراسر جهان

گرچه انگلیس هم اکنون پایگاه‌های نظامی متعددی در کشورهای دیگر دارد ولی ظاهرا قصد دارد حضور نظامی خود را در سراسر جهان توسعه دهد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ انگلیس هم اکنون چندین پایگاه نظامی در سایر کشورها از جمله قبرس، جزایر فالکلند، جبل الطارق و اقیانوس هند دارد. لندن در حال برنامه ریزی برای توسعه و گسترش حضور نظامی خود در دیگر کشورهای جهان است.


ساندی تلگراف به نقل از گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده است که اندن در حال برنامه ریزی برای ایجاد پایگاه های نظامی جدیدی در جنوب شرق آسیا و حوزه دریای کارائیب است. این اقدام احتمالا پس از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.


وزیر دفاع انگلیس بر این باور است که برگزیت مهمترین و بزرگترین رویداد در تاریخ بریتانیا از زمان پایان جنگ جهانی دوم به شمار می رود.


وی افزود: برگزیت به انگلیس اجازه خواهد داد تا خودش را با یک روش جدید و متفاوت تقویت کند و نقش مهمی را در عرضه جهانی ایفا کند، نقشی که جامعه جهانی از انگلیس انتظار دارد.


وزیر دفاع انگلیس گفت: اکنون دهه هاست که که بخش زیادی از دیدگاه های ملی ما واقعا تحت تاثیر بحث درباره اتحادیه اروپا قرار گرفته است. خروج از اتحادیه اروپا به انگلیس اجازه خواهد داد تا روابط خود با استرالیا، کانادا، نیوزلند و همین طور کشورهای آفریقایی و کارائیب را توسعه و گسترش دهد.


یک مقام آگاه و نزدیک به وزیر دفاع انگلیس نیز پیش از این به ساندی تلگراف گفته بود که انگلیس قصد دارد پایگاه های نظامی جدیدی را در سنگاپور یا برونئی ایجاد کند. انگلیس هم اکنون 15 پایگاه نظامی در سراسر جهان دارد ولی نیروهای نظامی انگلیس قصد دارند در سال 2019 میلادی از پایگاه نظامی خود در آلمان خارج شوند.


نظر شما